Dag 9, van Cody naar West Yellowstone

25 mei 2019 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

We zijn vanochtend gestart met eenbezoek aan het Buffalo Bill museum. Zeer zeker de moeite waard. Verschillende afdelingen met allemaal een eigen onderwerp. We begonnen met de geschiedenis van de Indianen. Daarna het uitgebreide verhaal van Buffalo Bill. Die man is over de hele wereld geweest met zijn shows. Daarnaast was hij scout voor het Amerikaanse leger en goede vrienden met de indianen. Hij leefde van 1846 tot 1917. In de tuin zat een bold eagle die een ongeluk heeft gehad en niet meer kan vliegen. Vervolgens een afdeling met de natuur en de dieren van Yellowstone. Prachtig allemaal en hoewel we er twee uur waren hadden we er makkelijk 2 x zo veel tijd kunnen doorbrengen. Om 10 uur gingen we richting Yellowstone NP. Na 5 minuten onderweg te zijn geweest, kwam het bericht dat de oostelijke ingang van het park, die wij zouden nemen, gesloten was vanwege sneeuwstormen. Nee, niet weer, dachten we. Maar onze reisleider is niet voor een gat te vangen en ging richting de noordoostelijke ingang. Die was wel open en de route er naar toe was prachtig! Even wat sneeuw gehad maar verder niet. Eenmaal in het park regende het af en toe. Onze eerste stop was bij Tower Roosevelt. Daarna reden we door naar Mammoth Hot Springs. Daar stonden we op 25 meter van een bizon. Er zijn er heel veel in het park. We hebben heel veel kuddes gezien met jongen. Op een moment was er een opstopping omdat er twee aan de wandel waren op de weg! Bij Mammoth hot springs stonk het enorm naar zwavel. Op de terugweg naar de bus kwamen we een grote slang tegen. Heel bijzonder!

Onze volgende stop was bij Norris geijser bassin. Daar komt de stoom uit de grond. Een onwerkelijk, prachtig landschap. Bijna onaards! We hebben echt geluk gehad met het weer, de voorspellingen waren niet goed en we hebben ook wel regen gehad maar niet op de momenten dat we uit de bus waren. Het was iedere keer zonnig en droog. We zijn op weg naar het hotel nog even gestopt bij de Gibbon Falls, ook prachtig.

we zijn net uit eten geweest en gaan nu naar bed. Morgen nog een hele dag in Yellowstone:-)!

1. Jenneke:
    25 mei 2019
    Wat fijn om te lezen dat jullie genoten hebben van Yellowstone; wat een geluk dat jullie toch het park in konden. En idd morgen nog een hele dag daar; super en ik ben dus heeeeeel jaloers😃. Het Buffalo Bill museum zal ook erg mooi zijn geweest. Wij hebben ook een museum van hem bezocht en zijn graf in Golden, vlakbij Denver. Erg indrukwekkend boven in lookout mountain park met uitzicht op Denver heel in de verte.
    Geweldig om bizons met jongen te zien en morgen op naar de beren met kleintjes😃. Gaaf hoor als je die ook ziet. Dan zien jullie eens echt beren op de weg😂.
    Geniet en ik wacht met spanning op jullie volgende reisverhaal.
  2. Monique en Ben:
    Mooie foto's!
    Wat een bijzondere natuur! Geniet ervan!!
  3. Robin:
    25 mei 2019
    Erg mooie foto's weer! Ik ben al benieuwd naar jullie 2e dag in Yellowstone.
  4. Jifke:
    25 mei 2019
    Hehe ... een dag met een gouden randje! Zo gaaf die foto’s weer en inderdaad wat surrealistisch! Kannietw88 op de foto’s van dag 10!
  5. Andrina Bolle-Koemanb:
    25 mei 2019
    Leuk te lezen, dat jullie zo genieten .
  6. Tonny Overweg:
    25 mei 2019
    Fijn dat het weer dusdanig meezat! Mooie foto's ik wil ook graag een keer gaan.Lijkt me geweldig!
  7. Bob:
    27 mei 2019
    Gaaf!! Mooi dat het weer goed was :)