Dag 10, Yellowstone NP

26 mei 2019 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Een hele dag in Yellowstone, wat geweldig! Wat is dit een orachtig park. Het heeft zo veel verschillende landschappen. Het is bijna niet te bevatten. We zijn eerst naar het Midway Geijser basin gereden waar de beroemde Grand Prismatic is te bewonderen. Dat is de meest gefotografeerde bron die je altijd ziet bij foto’s van Yellowstone. Alleen is die dan van boven gefotografeerd en dat konden wij niet maar even zo goed was het prachtig. Het volgende bezoek brachten we aan de Old Faithful. De Old Faithful barst elke dag een oaar keer uit en dat kunnen ze redelijk goed voorspellen. Toen wij aankwamen was hij net uitgebarsten en hadden we het spektakel gemist. We moesten vervolgens 1,5 uur wachten op de volgende uitbarsting maar dat vond niemand erg. Daarna een lunch in Canyon City. Daar was het erg druk en we hebben dan ook buiten onze lunch opgegeten. Het was een graad of 6 , denk ik. Er lagen nog bergen sneeuw. Onze volgende stop was bij de grand Canyon van Yellowstone. Een prachtige canyon met waterval en zo ontzettend veel kleuren in de rotsen! Het was ontzettend mooi. Daarom viel onze volgende stop wat tegen want die was bij de mudpots. Het woord zegt alles, borrelende modderpotten. Als toetje zijn we nog even naar het Yellowstone meer gereden. Dat was voor het grootste deel nog bevroren. Prachtig om te zien. De hele dag is het weer goed gebleven. Koud maar droog. Helaas liep onze terugreis naar het hotel nogal vertraging op door 2 files, allebei veroorzaakt door ongelukken. We waren om half acht terug in het hotel en dan ben je toch zo’n 11,5 uur onderweg geweest. We zouden morgen naar de Tetons gaan, een bergrug maar daar wordt erg slecht weer voorspeld en bovendien zou het dan een hele lange reisdag worden. Het programma is aangepasr en we gaan nu morgen eerst naar een berenopvang in de buurt van Yellowstone en dan naar de Idaho falls. We eindigen in Salt Lake City.

1. Dieneke:
    Hallo Margot en Klaas,
    Toen ik voor het laatst in Yellowstone was, spoot Old Faithful nog om de 50 minuten. Twee jaar ervoor was ik er met Joan en toen ging ie om de 20 minuten! Nog een paar jaar verder en je mag van geluk spreken als hij nog spuit!!
    Joan en ik zijn een bijna 2 weken in Yellowstone geweest, het is daar zo prachtig!!
    Ook grand Teton is erg mooi trouwens, maar anders dan Yellowstone.
    Wel heel fijn dat jullie droog weer hebben gehad. De 2e keer waren we er met Jair en Jessica en hebben gekampeerd in Yellowstone. Mijn God, wat was het koud ‘s nachts. Wel heel bijzonder (alles in de auto stoppen, want anders komen de beren je tent binnen).
    Het lijkt me ook een hele bijzondere ervaring om het meer bevroren te zien!

Veel plezier weer op jullie verdere reis!
    Grtz Dieneke
  2. Jenneke:
    26 mei 2019
    Pfff al 2x reactie geechreven maar die zijn niet geplaatst😩😩. Dus nu fff test en ga deze plaatsen nu.
  3. Jenneke:
    26 mei 2019
    Gelukkig het lukt nu weer😃. Ik ben zo blij voor jullie dat het weer zich goed heeft gedragen en jullie hebben kunnen genieten van dit prachtige NP. Hele mooie foto’s en wat een kleuren en prachtige natuur. Weten jullie welke vogel dat is op de foto? Erg mooi. Ook erg leuke foto van jullie samen met de canyon ? als achtergrond. Morgen weer een prachtige dag al is de route aangepast. Het is allemaal nieuw en ik denk ook heel prachtig; dus lekker genieten want dan kan ik dat morgen weer doen als ik jullie verslag weer lees. Geniet!!
  4. Margo Huizinga:
    26 mei 2019
    Geen idee welke vogel het is. Jij?