Dag 11, van West Yellowstone naar Salt Lake City

27 mei 2019 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend weer om 8 uur vertrokken. Via een kortere route naar Salt Lake City omdat de route via de Grand Teton veel slecht weer beloofde. We hebben nu de hele dag mooi weer gehad. Voor het eerst boven de 20 graden. Heerlijk, tijd voor een ijsje;-). Onze eerste stop was bij de Mesa falls. Prachtige waterval en omdat de zon scheen, kregen we er een regenboog bij! Ontzettend mooi. Het visitor center werd speciaal voor ons geopend en binnen waren allerlei pelzen te zien. Eigenlijk niet leuk maar ik ga er van uit dat de dieren niet hiervoor zijn gedood. Vervolgens zijn we door gereden naar Yellowstone bear world, een soort van Beekse Bergen. We reden met de bus door het park, ze hebben er verschillende dieren. Een soort van geiten, herten, elanden en 75 beren. Deze kunnen niet in het wild overleven en worden daar opgevangen. Ze hebben ook cubs, jonge beren die daar opgroeien. Daar hebben we ons eerste ijsje gegeten. Bij het begin van het park zat een hondje vreselijk te blaffen. Het bleek dat die daar even was ondergebracht, het was een soort hondenhotel. Alleen had het hondje het niet zo naar zijn zin:-(. Onze volgende stop was in Idaho . Daar hebben we een monument bezocht en de watervallen. Ook mooi maar niet zo mooi als de vorige. Dat komt met name ook door de locatie natuurlijk. Onze lunch hebben we genuttigd bij Bamboo Garden in pocatello. Een uitgebreid buffet, zo veel eten als je wilt voor 16 dollar. Daarna nog een uur of drie naar Salt Lake City waar we het capitool en de tempel van de mormonen hebben bezocht. Stichter is Joseph Smit en heel belangrijk is ook Brigham Young geweest. Een prachtige dag is het geweest. Morgen naar Bryce Canyon waar het weer heel koud zal zijn.

1. Jifke:
    27 mei 2019
    Wat een prachtige foto’s ook weer! En het zijn gewoon ook hele dagen he! Pittig maar wel een geweldige ervaring...
  2. Jenneke:
    27 mei 2019
    Ha lieve reizigers, wat een heerlijk verslag weer om te lezen; beren, hertjes, regenbogen, mooi weer, ijsjes, mormonen en natuurlijk een zielig blaffend hondje. Niet meenemen dus! Baasje komt hem straks vast ophalen😃. Haha fff zonder dollen nu, wat een mooie foto’s ook van al die beestjes en die jonge beertjes, zo schattig. Jullie zijn nu weer een beetje in de bewoonde wereld aangekomen. Op de satellietbeelden kun je ook mooi zien dat buiten de plaats salt lake city alleen weer natuur te zien is, geweldig. Lekker ruig! Ben blij voor jullie dat het weer nu even warm is; lekker is dan zo’n ijsje he? Ben benieuwd wat jullie gegeten hebben bij de all you can eat tent. Trouwens Margo, ik weet ook niet wat voor een vogel het is op de vorige foto’s.
    Morgen Bryce canyon ...... zo mooi. Ben benieuwd hoe Klaas dit natuurwonder vindt. Ik vond het wel een topper ( naast heel veel andere toppers haha). Straks weer lekker ontbijten en genieten van al het moois onderweg!
    Geniet weer en ik wacht met spanning de volgende foto’s weer af😃
  3. Tess:
    27 mei 2019
    Volgens mij is dat blauwe 'vogeltje' een Steller's Vlaamse gaai. Geniet van het mooie weer nu, al is de reis denk ik wel een slijtageslag. Niets voor mij zo'n groep. Ik huppel tijdens mijn vakantie straks weer vrolijk in mijn upje rond (kans is groot op Luxemburgs landschap.....) Maar voorlopig geniet ik van jullie foto's en verhalen. Thnx voor het delen!
  4. Jenneke:
    27 mei 2019
    Ha Tess, je hebt helemaal gelijk; na wat inzoomen van de foto en met beschrijving blauw, zwart met kuif en de plaats in USA heb ik hem ook gevonden. Dank je 👍
  5. Robin:
    27 mei 2019
    Mooie natuur en gebouwen!