Dag 17, San Francisco

2 juni 2019 - Oakland, California, Verenigde Staten

Het was me wel weer een dagje. Vanmorgen zijn we begonnen met een stads rondtoer. Via de Bay bridge zijn we naar down town San Francisco gereden. We hebben het enorme stadhuis gezien, ik heb geprobeerd een hondje te knuffelen maar er stond helaas een hek omheen;-(, we zijn bij het Golden Gate Park geweest en bij Twin Peaks. Helaas was het mooie weer, dat ons was beloofd, er niet. Het bleef heiig waardoor het uitzicht toch werd belemmerd. Maar het zou beter worden, zei Leo, onze reisleider. Na de afdaling van Twin Peaks moesten we rechts af slaan. Willy, onze chauffeur kan met zo’n grote bus niet strak langs de stoep staan als hij zo’n draai moet maken, dus stond hij wat meer naar links met zijn knipperlicht aan. Op het moment dat hij begint te rijden beginnen er een paar halverwege de bus te schreeuwen. Wat bleek, er was een auto naast de bus gaan staan en die trok ook op. Dat ging niet goed! Dus daar stonden we half op een grote weg stil om de schade te bekijken. Gelukkig alleen blikschade! Maar we maken wat mee. Sneeuwstormen, auto’s die van de weg weg glijden, ongelukken in nationale parken, wegen die zijn afgesloten, sneeuwkettingen die om moeten en vervolgens niet passen, sneeuwkettingen die er vervolgens weer af moeten, files van een paar uur, regen wanneer het niet hoort te regenen, kou waar het al warm hoort te zijn, nationale parken die door het weer nog dicht zijn en niet begaanbaar en vandaag ook nog een zwerver zien liggen die gereanimeerd moest worden. De politie durfde hem niet eens aan te raken en bleef op drie meter afstand naar hem staan roepen terwijl ik dacht moet ik niet gaan helpen met reanimeren! De Golden Gate Bridge hebben we dus ook niet goed kunnen zien omdat het mistig bleef. We hebben er wel overheen gewandeld. Dat was erg fris en winderig! We hebben op Fishermans wharf de zeerobben gezien en rondgewandeld. Op een gegeven moment was het toch wel erg fris geworden en waren we blij dat we de bus in konden. De zonsondergang op treasure isla werd ook niets want er was geen zon. Wat was ik blij dat ik in bad kon op onze hotelkamer om weer warm te worden.