Dag 18, van San Francisco via Davenport, Monterey en Carmel naar Santa Maria

3 juni 2019 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer om 8 uur vertrokken via de San Mateo-Haywardbridge richting Los Angeles. We moeten vandaag weer 480 km afleggen en over het algemeen betekent dat een lange dag in de bus. Onze eerste stop is bij Davenport. Het is nog niet echt zonnig maar we zien al weer robben op de rotsen liggen. De natuur komt tot bloei en dat zie je aan de mooie bloemen. Het is een korte stop want we moeten door. De volgende stop is bij een bakkerij waar we koffie en iets lekkers kunnen halen, alleen stoppen daar dus alle bussen en is het er stervensdruk. Laat maar, voor een broodje in een rij van 40 man zien wij niet zitten. Rond 12.15 uur zijn we in Monterey. Een leuk toeristenplaatsje aan de kust waar we gaan lunchen. Inmiddels schijnt de zon een beetje en dan ziet de wereld er toch anders uit. Om half twee weer de bus in want we moeten nog even. We nemen de 17 mile drive langs allerlei dure huizen van bekende mensen zoals Bing Crosby, Clint Eastwood en Clark Gable. Er is een exclusieve golfclub waar je voor het lidmaatschap een miljoen moet neertellen. We komdoor het plaatsje Carmel waar Clint Eastwood burgemeester van is geweest. Ook een vrij exclusieve plaats. Daarna het laatste stuk naar Santa Maria waar we logeren in een meer dan 100 jaar oud hotel, de Santa Maria Inn. Klaas en ik gaan nog even op zoek naar een supermarkt om een ontbijtje te scoren voor morgenochtend. Morgen de laatste reisdag naar Los Angeles.

1. Jifke:
    3 juni 2019
    wat een afstanden leggen jullie ook af! en heerlijk dat ze zon zich nu ook laat zien...
  2. Jenneke:
    Prachtige foto’s van de vele bloemen, de robben en natuurlijk de eekhoorn; schattige foto😃. De zee ligt er ook weer prachtig blauw bij door de zon die doorkomt; het ziet er daar allemaal relaxed uit. Haha wat een luxe als je een miljoen moet betalen om te kunnen golven..... zo hou je de zwervers wel buiten de deur. Maar goed, je bent beroemd en dat zullen we allemaal weten😬. Geen ontbijt in het hotel begrijp ik maar zelf weer even iets gezonds halen, verstandig. Na jullie welverdiende slaapje nog een kort stukje rijden naar LA. Ook zo mooi!!
    Geniet lekker weer van een prachtige nieuwe dag en doe ze de groeten van mij in LA😃....... mooie herinneringen.