Dag 16 SAN Francisco

13 september 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De dag begint met een stadstour. We rijden eerst naar Twin peaks vanwaar we weer een prachtig uitzicht hebben op de stad. We spotten zelfs een aantal monniken die ook op Tour zijn. Daarna gaan we naar het Golden Gate park, een park groter dan central park in New York. Daar staat ook een Nederlandse molen die door koningin Wilhelmina aan de stad is geschonken. Deze molen is omgeven door de tulp graden waarin geen enkele tulp is te vinden. Daarna rijden we langs verschillende wijken en bezoeken nog een katholieke kerk waarna we doorrijden naar Fishermans warf waar we zeehonden kunnen zien die liggen te relaxen op een ponton. Het zijn er veel. Vervolgens kopen we kaartjes voor de boottocht door de baai. We hebben gelukkig tijd om even te lunchen en Jen eet een heerlijke vissoep die in een uitgehold brood zit en ik eet mijn eerste hotdog. Eenmaal op de boot worden we gek van de Aziaten die echt helemaal niets anders doen dan elkaar op de foto zetten. Aan de ene kant lachwekkend maar aan de andere kant ook heel irritant want ze gaan recht voorbije staan. De boot vaar door de baai, onder de brug door en om Alcatraz heen. Na een klein uurtje zijn we weer terug. Het is heerlijk weer, we hebben echt geluk. We lopen nog wat vier de pier en genieten van alles om ons heen. Rond 5 uur pakken we de beroemde kabeltram weer terug naar Marketstreet waar ons hotel is. Een ervaring op zich. Jen, omdat ze disabled is, mocht zitten maar dat betekende dat anderen voor haar op moesten staan. Dit is bij wet geregeld. Had nog heel wat voeten in de aarde omdat ze weigerde om te gaan zitten. Hilarisch! We zijn tegenover ons hotel bij Sams diner gaan eten. De Amerikanen zijn heel spontaan en beginnen altijd een praatje met je. Heel leuk. Na het eten zijn we bij Starbucks nog een koffie gaan halen en hebben we geprobeerd de foto's te uploaden en het verslag te publiceren. Dat is weer niet helemaal gelukt. Nu is het de ochtend voor ons vertrek en proberen we het nog een keer. Om 14 uur vertrekt ons vliegtuig en zit onze reis erop. Wat hebben we veel gezien en gedaan en lol gehad! Een reis om nooit te vergeten.

1. Tess:
    14 september 2016
    Wauw wat een bijzondere trip maken jullie. Enorm wat een afwisseling van alle moois.... 't houdt niet op meeuwen, poezen, paarden, grondeekhoorntjes, zeehonden, mensen, gezellige steegjes, prachtige architectuur nounounounou.
    Heerlijk meegenieten.
  2. Tess:
    14 september 2016
    Wel jammer dat het alweer over is. Wel heerlijk om thuis straks bij te komen van deze bijzondere trip. Zal de mailtjes met reisverslagen (en vooral de foto's) missen.
  3. Klaas:
    14 september 2016
    Mooi foto's weer en leuk verhaal, maar ik ben toch wel blij dat ik je morgen weer zie :-)
  4. Wim Timmermans:
    14 september 2016
    Wat een gevarieerde reis! Leuke verslagen en schitterende foto's. Een goede terugreis gewenst.
  5. Ma Hollmann:
    14 september 2016
    En weer leuke foto's, ook van de Golden Gate Bridge, die jullie nu echt gezien hebben!
  6. Jenneke:
    14 september 2016
    Na n dag wachten op jullie dagelijkse bericht van jullie reis door west Amerika nu opeens 2 dagelijkse berichten tegelijk. Ik heb weer genoten van alles wat jullie weer beleefd hebben,
    maar vooral hoe jij dat vertelt. Je moet wel door al de typefouten heen kijken,maar het was alle 16 dagen een genot om s ochtend, nadat je net wakker was geworden, het emailtje uit de usa te zien.N kopje koffie smaakt dan toch wel erg lekker als je ziet dat je maatje en Maartje lekker genieten daar.
  7. Dieneke:
    15 september 2016
    Lieve Margot (en Jen natuurlijk), bedankt voor jullie gezellige reisverslag en leuke foto's.
    Vanwege onze eigen trip te weinig tijd om er steeds op te reageren, maar wel vaak (eigenlijk bijna altijd), gelezen!
    Goede terugreis.
  8. Trudy:
    17 september 2016
    Hemeltje .Wat gaat het toch snel. Jullie zijn inmiddels vast weer terug!! Wat is reizen mooi he. Zie je gauw weer Margot