dag 15 van Modesto naar San Francisco

12 september 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we via Sacramento naar San Francisco. We gaan eerst naar Sacramento, de hoofdstad van Californië. Daar bezoeken we het capitool. Het bestuurscentrum van de staat. Daar kunnen we naar binnen na een uitgebreide check. Het is een prachtig gebouw met een oud en nieuw gedeelte. Het oude is sfeervol net een hoop historie. Elkaar gemeente/provincie heeft er een vitrine waar ze zich kunnen presenteren. In de gangen vind je de schilderijen van alle gouverneurs door de jaren heen, zo ook Arnold Schwarzenegger. Na dit bezoek zijn we naar een heel oud gedeelte van Sacramento gegaan. Sacramento is een hele verdieping opgehoogd vanwege de overstromingen. We hebben er Amish gezien. Hierna zijn we doorgereden naar Domina. Een gezellig plaatsje met een oude kerk rondom een plein. Hier hebben geluncht en kaas geproefd. Om half twee zaten we weer in de bus. We hebben nog een stop gemaakt bij een farm waar een soort kinderboerderij bij was. Jen kon gelukkig een poes knuffelen en ik een milkshake neem. Hierna gaan we dan eindelijk naar San Francisco. Het is redelijk weer en dat moet je altijd maar afwachten. Vaak ligt de golden gate bridge in de mist. We beginnen met een wandeling over de brug. Het is fris en winderig maar de brug is te zien. Daarna door naar het hotel.nhet is inmiddels kwart over vier. Om 5 uur vertrekken we al weer voor het avondprogramma. We beginnen in Chinatown. We wandelen door de kleurrijke en drukke straatjes. We kunnen even naar binnen kijken bij een fortune cookie bakker. Daarnaast zit een barbershop en de kapper begint spontaan op een eigen gemaakt instrument te spelen. Kerstliedjes en uiteindelijk ook Nederland oh Nederland. Geloof het of niet. Niet erg zuiver maar dat mag de pret niet drukken. Daarna gaan we naar ons Italiaanse restaurant waar we met de hele groep gaan eten. Druk, lawaaierig, chaotisch maar wel gezellig. Onze laatste stop is op Treasure Island vanwaar we San Francisco kunnen zien liggen met alle lichtjes. Bovendien zien we nog een wasbeertje. Helaas niet op de foto kunnen zetten. Daarna terug naar het hotel voor onze broodnodige rust. We zijn zo moe en de WiFi in het hotel is belabberd dus besluiten we om maar meteen te gaan slapen. Morgen de laatste dag van deze geweldige reis.