Dag 13 Kings Canyon en Sequoia NP

10 september 2016 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

vanochtend mochten we een beetje uitslapen en daarom hadden wij een ontbijtje op de kamer besteld. Jen een all American  breakfast en ik panacees, allebei met jus d'orange en koffie en thee. Om half zeven werd er aan de deur geklopt. Ha, ons ontbijt! Maar nee, het was een verdwaalde meneer die aan de verkeerde deur stond. 10 minuten later kwam dan toch het ontbijt. Een enorm dienblad met daarop drie warmhoud schalen, twee grote kannen, borden, bestek enz. Jen had een enorme berg aardappels, spek, drie gebakken eieren en toast. Ik had een hele berg pannenkoeken, dacht ik maar achteraf bleken het er maar drie te zijn maar wel 1,5 cm dik. Daarnaast had ik er ook nog een berg rösti bij gekregen. Jen wilde betalen maar dat kon niet. OK, dan zouden we dat wel later doen. 5 minuten later gaat de telefoon. De frontbediening met de vraag of we wilden komen betalen. Ja, maar we willen eerst het ontbijt opeten. Weer 5 minuten later staat de meneer die het ontbijt kwam brengen weer voor de deur. Of we willen betalen. Wij vertellen hem dat we dat gaan doen als we het ontbijt op hebben. OK, na enige aarzeling vertrekt hij weer. Wat denk je wat? 5 minuten later gaat weer de telefoon. Wake-up call! Wat denk je wat? 5 minuten later gaat weer de telefoon. Of we het ontbijt willen komen betalen!!! Pfffff.........we waren niet heel vriendelijk meer. Van een rustig ontbijtje op bed was dus geen sprake. Nadat we dan eindelijk het ontbijt hadden betaald vertrokken we naar Kings Canyon en sequoia NP. Dit zijn twee parken onder een beheer waar je enorme sequoia bomen kunt bekijken. De hoogste is 83 meter hoog, en 11 meter in doorsnee. Deze heet de General Sherman . De General Grand is ongeveer 1,5 meter lager maar heeft een omtrek van 33 meter. De bomen zijn dus enorm indrukwekkend! Deze bomen staan in een uitgestrekt natuurgebied. Het is er heel groen en uitgestrekt. In het park hebben we geluncht. Om half zes waren we weer terug bij het hotel waar we hebben gegeten.

1. Klaas:
    11 september 2016
    Mooi verslag weer en hele mooie foto's!
    Maar weet je wel zeker dat die man die al zo vroeg aan de deur stond verdwaald was? ;-)
  2. Tess:
    11 september 2016
    Hihi, Hoop dat tijdens jullie diner zich niet een soortgelijk drama heeft afgespeeld.

Zie het helemaal gebeuren... de bediening die na het voorgerecht al vraagt of jullie even willen betalen..na 5 minuten nogmaals. Dan een drankje aanbieden en even de dames herinneren 'o willen jullie even meelopen om alvast te betalen ....etc
    Groet, Tessy
  3. Jenneke:
    11 september 2016
    Mijn wekker gaat gelukkig maar om de 10 min en niet om de 5 min. Zo'n ochtend zal wel zwaar op de maag liggen. Snapt daarom niet dat jullie nog geluncht hebben. Maar jullie hebben wel weer 2 mooie parken bezocht. N stuk rustiger dan Las Vegas neem ik aan. Ook mooie foto's weer.
  4. Ma Hollmann:
    11 september 2016
    Het zijn weer mooie foto's en Amerikaanse toestanden om rustig jullie ontbijtje te eten! Ze zijn zeker bang dat jullie, zonder betalen, door de achteruitgang zouden ontsnappen, haha.
  5. Jenneke:
    11 september 2016
    Niet erg rustig ontbijten zo, maar je bent wel direct goed wakker. Dat jullie na dat uitgebreide ontbijt tussen de middag nog een lunch naar binnen krijgen. Wel mooie foto van die reusachtige bomen.
  6. Trudy:
    11 september 2016
    Prachtige reis! Ik krijg een soort deja-vu. Jullie zien veel in korte tijd dus af en toe een dagje minder hoort erbij. Zoveel indrukken zijn geweldig maar ook vermoeiend. Dit wordt een reis die je nooit meer zult vergeten. Geniet ervan met volle teugen. Maar dat doen jullie wel zo te lezen.