Dag 4, van Page naar Moab

20 mei 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vannachts iets beter geslapen maar wel weer om half zes wakker. We hebben relaxed ons zelf gekochte ontbijtje bestaande uit yoghurt, fruit en granen gegeten en om 8 uur zaten we weer in de bus. Onze eerste stop was bij Kayente waar we de gelegenheid kregen om te lunchen of een meeneem lunch te kopen. We konden daar ter plekke een aantal Hogans bekijken. Dat zijn de originele woningen van de Navajo. Het was daar erg winderig.  Vervolgens op weg naar Monument Valley. De tocht er naar toe voerde weer door het Navajo reservaat. Een prachtige route met veel gekleurde rotsen. Bij Monument Valley was de wind nog meer toegenomen en achteraf gezien had de tocht door de vallei beter afgelast kunnen worden. Het was in de jeep bijna niet te doen, je kon bijna geen adem halen door de heftige wind en op het zandpad kon je beter je ogen dichthouden om te voorkome dat er zand inwaaide. Maar goed, we zijn wel gegaan maar hebben daardoor niet ten volle kunnen genieten van de mooie omgeving.

Mijn vorige tocht door de vallei was ook uitgebreider, ik denk dat de Navajo gids het voor gezien hield. Heb wel de hond die ik de vorige keer als puppy heb gezien, weer gezien. Mooi geworden. Vanaf Monument Valley was het nog drie uur rijden naar Moab. Onderweg zijn we nog even gestopt bij Bluff fort. Het fort dat de eerste pioniers hebben gebouwd om zichzelf te beschermen. Tijdens het laatste stuk van de reis, hebben we de eerste boog gezien. Morgen gaan we naar Arches NP waar we er nog veel meer zullen zien. We zijn nu in Moab maar in een heel ander deel dan de vorige keer en ik herken dan ook niets.

1. Jenneke:
    20 mei 2019
    Ohh wat heerlijk om die foto’s te zien en herinneringen komen boven😃. Zo ook de man op het paard; ben jij nog op het paard geklommen Margo? Wellicht Klaas wel😃. Hondje kan ik me ook herinneren en de kraampjes ook! Wat jammer dat het zo waaide, niet lekker met al dat zand. Ik moet er niet aan denken met mijn lenzen😩😂. Ik had dat vorig jaar op gran canaria met de jeepsafari; het laatste uur met de ogen dicht gezeten in de jeep😳. Ben nu wel erg benieuwd waar je in Moab bent; misschien nog voor de rivier? Misschien terug te vinden met een plattegrond of Google Maps?
    Ontbijt ze straks weer lekker; ik krijg straks de expert vd verzekeringsmaatschappij over de vloer ivm de schoorsteenbrand.
    Geniet weer samen van alles!!😃. De Arches zijn ook zo prachtig en voorzichtig daar he?!!
  2. Tonny Overweg:
    20 mei 2019
    Nog nooit in Amerika geweest.Lijkt me fantastisch! Ik geniet mee van jullie reisverhaal.Leuk hoor!
  3. Robin:
    Het is net een western!