Dag 5, Moab, Arches NP, Dead horse point NP en Canyon lands

21 mei 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend ontbeten op onze kamer want de ontbijtzaal zat vol. Om 8 uur vertrokken en eerst naar de supermarkt gereden om onze lunch te kopen zodat we een picnic konden houden bij Dead horse point. Arches was slechts 10 minuten rijden en voor negenen waren we in het park. De eerste stop was bij Devils garden trail head waar we konden wandelen naar de landscape arch. Een mooie wandeling  van 2.6 km. Daarna zijn we naar de windows section gereden en hebben de south and north window bekeken, evenals de turret arch. Daarna naar de overkant van de weg om de double arch te bekijken en voor Klaas ook te beklimmen. Het weer was goed, frisjes maar niet koud en weinig wind. Op dat punt konden we ook de parade of elephants goed zien. De besneeuwde bergtoppen in de verte waren prachtig. Moeilijk om op de foto te krijgen want het was geen helder weer. Op de foto hebben we ook nog de sheeprock. Volgens mij lijkt het meer op een tijger, maar goed......niet te vergeten zijn ook de three gossips. Roddelende tantes;-). Na Arches NP zijn we naar Dead horse point gereden. Het verhaal gaat dat cowboys wilde paarden bijeendreven op dit punt en de weg blokkeerden zodat ze niet weg konden. Vervolgens zochten ze de beste paarden uit en de rest lieten ze creperen. Geen fijn verhaal, wel een prachtige plek met een geweldig uitzicht. We hebben onze lunch daar opgegeten en zijn vervolgens op weg gegaan naar Canyon lands. In dit park hebben we natte sneeuw gehad en de temperatuur kelderde dus snel. Daardoor viel het uitzicht bij het grote uitzichtpunt erg tegen. Dat werd echter wel weer goed gemaakt bij het laatste uitzichtpunt voor we het park weer uitreden. Inmiddels scheen de zon weer en het uitzicht was in een woord grandioos. Het was de bedoeling dat we nog een boottocht zouden maken rond 6 uur maar die is afgezegd omdat het weer te slecht was. Na deze lange dag met al dit moois vonden we dat niet heel erg. Terug bij het hotel heb ik een trip langs memory lane gemaakt en de plekken opgezocht waar ik de vorige keer was geweest. Daarna heerlijk gegeten bij de Blue Pig en rond 21.00 uur weer terug op de kamer. Morgen een lange reisdag voor de boeg. Helaas gaat onze trip door de Rocky Mountains niet door vanwege het feit dat er zo’n 4 meter sneeuw ligt en het park dus dicht is. leo, onze reisleider is naar alternatieven aan het zoeken.

1. Monique en Ben:
    21 mei 2019
    Hoi iedere ochtend zelfde ritueel, wekker uitzetten en jullie verhaal lezen. Opnieuw een belevenis! Wat stelt de verwachte neerslag van 12,6 mm in Koblenz nou voor tegen 4 meter sneeuw...:-( geniet van jullie reis. Groetjes Ben en Monique xx
  2. Jenneke:
    21 mei 2019
    Ha genieters, wat heerlijk om de foto’s te zien van jullie bezoeken aan het vele moois. Het zijn voor mij weer veel herkenbare plekken en zooooo prachtig!! Ja dat Dead horse point verhaal is vreselijk, ik zag toen ook al voor me, bah. Stomme cowboys😳😩. En Margo, je weet weer waar je bent in Moab ten opzichte vd vorige keer? Gelukkig samen lekker gegeten in het barbeque restaurant😃. Moab is een leuk stadje. Wat balen dat er zoveel sneeuw ligt in de rocky mountains. Toen Dien en ik er waren bij Joan en Jair mei vorig jaar was de sneeuw al deels weg. Wij hebben toen bij Bear Lake gewandeld in de sneeuw, ik zakte daar nog met een been door het ijs op het meer, net langs de oever😂😂. Door de sneeuw zag je niet waar het water precies begon. Straks op weg naar Vale en Denver; In Vale waan je je in Zwitserland, heel leuk. Ik hoop dat jullie nu gewoon aan tafel kunnen ontbijten en geniet weer van het vele moois. Ik hang nog wat op mijn bed met kat Bahloo die aandacht wil😻. Veel plezier !!!!
  3. Tess:
    21 mei 2019
    Wow wat een reis en een prachtige foto's. Wel jammer dat de Rocky's niet doorgaat. Maar ja door 4 meter sneeuw ploegen is niet heel uitnodigend .....
    Wel grappig dat je dan in Vale denkelijk geen sneeuw hebt maar dan weer wel een Zwitserland gevoel.
    Geniet lekker verder van jullie reis, doe ik dat ook vanachter mijn scherm hier.
  4. Thijssie:
    23 mei 2019
    Ziet er mooi uit! Maar jij op vakantie in de sneeuw?! That's a first😂 veel plezier!
  5. Bob:
    23 mei 2019
    Mooie foto's! Ik ga ook maar eens een tripje die kant op boeken ;)
    X Bob