Dag 3 van Williams naar Page

19 mei 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag konden we uitslapen! We vertrokken pas om half negen. Helaas waren we om half zes weer klaar wakker:-(. Om goed 7 uur zaten we aan het ontbijt in een veel te kleine  eetzaal we niet met z’n allen inpasten. Het ontbijt bestond uit wafels, geroosterd brood of  melk met cornflakes. Niet veel bijzonders maar de maag moest gevuld dus toch maar ons best gedaan. Na het ontbijt was onze eerste stop in Cameron bij een Indiaanse handelspost. Heel veel mooie souvenirs te vinden maar tegen belachelijke prijzen. Daarna op weg naar de Navajo bridge. Er staan 2 bruggen, een oude en een nieuwe. Onder de nieuwe zouden condors zitten maar we hebben ze helaas niet gezien. Wel prachtige uitzichten. De hele route was trouwens prachtig. We reden door het reservaat van de Navajo’s. Na ons bezoek aan de brug zijn we naar de 2 na grootste stuwdam van Amerika gegaan, de Glen Canyon dam. Een indrukwekkend staaltje bouwkunst. Door de bouw van de dam is Lake Powel ontstaan, een heel groot meer waar veel aan watersporten wordt gedaan. Het sluitstuk van de dag was een bezoek aan de upper antelope canyon. Een werkelijk prachtige smalle kloof met de mooiste We overnachten in Page.

1. Jenneke:
    19 mei 2019
    Wat een prachtige foto’s😃👍🐿🐿. Lief beestje en wat schitterend die kloof met het zonlicht erop. Ik geniet weer vd mooie kiekjes. Jammer dat de souvenirs zo duur zijn; Haha ook de navajo’s moeten geld verdienen. Hoe lang konden jullie in die kloof wandelen? Zo te zien is het prachtig weer maar af en toe koud, s morgens? Toen wij in mei in Denver en omstreken waren was het heel warm en een dag later valt er sneeuw..... maar het blijft geweldig mooi!
    Straks lekker slapen en ik hoop een rustig plekje voor jullie straks om goed te kunnen ontbijten. Heel veel plezier weer en ik kijk weer uit naar jullie verhalen en foto’s 😃👍
  2. Margo Huizinga:
    19 mei 2019
    We hebben zelf maar een lekker ontbijtje gehaald, joghurt met fruit en muesli. In de kloof zijn we ongeveer een uur geweest. Het weer is heerlijk tot nu toe. Bij de Grand Canyon was het fris maar in Page was het ruim 20 graden. Vandaag richting Moab. Daar is het zo'n 18 a 19 graden als het goed is. Rocky mountains zal een stuk frisser zijn!