Dag 4, mount Nebo, Madaba, Kerak, Shobak, Petra

12 juni 2013 - Petra, Jordanië

Een prachtige dag waarbij we begonnen opmount Nebo. Hiervandaan kun je Jeruzalem, Bethelehem, Jerichoen de dode zee zien. We hebben ze vast gezien;-). Op deze berg zou Mozes begraven liggen en hier zien we de eerste mozaieken.  Na mountNebo bezoeken we een museum/ workshop waar mozaieken worden gemaakt door gehandicapte menen. Hier kopen we onze eerste souveniers. Ook hebben we onze naam gezet op twee steenjes die uiteindelijk het grootste mozaiek ter wereld moet worden ten behoeve van het guinessbook of records. Dan naar het zuiden waar we ook weer een woestijnkasteeltje hebben gezien bijAl Quatranah. Dan naar Madaba waar we de st. joriskerk bezoeken. hier vind je de oudste landkaart in mozaiek van Palestina. Vervolgens bezoeken we het kruisvaarderskasteel bij Shobak. Hier krijgen we een priveconcert op een oude jerrycan. Het klonk geweldig! Vervolgens rijden we doornaar Petra. Hief neemt Wael ons weer meenaar een lokaal restaurant waar we kofta en kip hebben gegeten. Het einde van weer een geweldige dag!

1. Jenneke:
    13 juni 2013
    Lieve Jen en Margo. Zo te zien hebben jullie weer erg genoten van deze dag. Jullie stralen namelijk allebei uitbundig op de foto's. Ook Margo niet op de grond zien liggen, dus alles moet goed gegaan zijn. Wat jullie gegeten hebben lijkt mij erg lekker. Ik heb genoten van een pizza van AH. Voordat ik hier aan begon heb ik nog wat in de voortuin gesnoeid wat a.s dinsdag moet worden opgehaald (te veel om zelf weg te brengen). Daarna de dakkapel schoon gewassen. Ook de beide vijvers moesten nog worden bijgevuld en de laatste watervlooien gevoerd aan de salamanders. De poezen hebben zich vandaag weer lekker vermaakt in de tuin en liggen nu heerlijk te slapen op zolder. Hier is vanavond de eerste regen gevallen. Hoop dat er vanacht nog wat valt, want het is wel erg droog. Het is nu 23.00 uur, dus ik ga gauw mijn bedje opzoeken, want morgen om 07.00 uur staan ze weer voor mijn slaapkamer deur te wachten. Jullie zullen er nog wel eerder uit moeten, want Petra bezoeken moet je echt vroeg in de ochtend doen omdat dan de lichtinval het mooiste is. Dames, geniet er maar weer lekker van en ik lees en zie jullie ervaringen wel weer morgenavond. Liefs Ben
  2. Jenneke:
    13 juni 2013