Dag 3, Jerash en Umm Qais

11 juni 2013

Vandaag op tijd op om naar Jerash en Umm Qais te gaan. Twee historische plaatsen in Jordanie. De oude naam van Jerash is Gerasa en het is een van de best bewaarde, laat antieke provinciesteden in het Midden-Oosten. De eerste wetenschappelijke opgravingen begonnen in 1928. Bij Umm Qais vind je het antieke stadje gadara. Bij deze opgraving heb je een prachtig uitzicht op de Golanvlakte, het meer van Tiberias en Syrie in het noord-westen. Bij goed zicht kun je ook Libanon nog zien. Helaas moest ik me weer zo nodig ter aarde storten........ maar geen zorgen, ik sta altijd weer op;-). Een leuk incidentje om te vertellen,vond gisteravond nog plaats. Bij terugkomst in het hotel wilde ik de portier in het Arabisch goedenavond wensen. Na mijn poging zei hij dat hij helaas geen Engels sprak.............Ben bang dat het niet veel wordt met ons Arabisch want Jen doet het al niet beter.

1. Klaas:
    11 juni 2013
    Hoed of pet wel op houden dan hè....
  2. Ma Hollmann:
    11 juni 2013
    Jullie genieten goed merk ik wel en de foto's zijn ook leuk, plezierig om jullie avontuur te volgen! Maak er maar wat moois van dan zijn wij hier in Nederland ook een beetje getuige. Veel plezier en eet smakelijk! Groetjes en liefs
  3. Jenneke:
    11 juni 2013
    Lieve Jen en Maro. مساء الخير Dit is Goede avond in het arabisch. Lijk mij toch niet zo moeilijk om uit te spreken en lijkt zeker niet op good evening. Maar goed zo te zien hebben jullie weer lekker zonnig en warm weer gehad (zeker als ik de foto van Margo bekijk). Jammer dat ik geen foto tegen kwam van de zuilengalerij in Umm Qeis. Misschien later nog als Jenneke weer thuis is. Vandaag lekker bezig geweest met onze oprit (scheve tegels en onkruid) en wat gesnoeid in de voortuin. Tussen deze bedrijvigheid door heb ik mij beziggehouden met onze kinderen. Dames geniet morgen weer van de mooie rit naar Petra en ik kijk weer uit naar jullie verslag en de foto's van die dag. Liefs, Ben
  4. Dieneke:
    13 juni 2013
    Lv ladies,
    Heerlijk genieten daar en een vriendelijke knik wil ook vaak helpen..... Ik sta op het punt om mijn koffers te pakken om richting huis te gaan. Het waren twee geweldige weken. Als die van jullie net zo mooi zijn, kan het niet kapot.
    Enjoy en see you later!

Liefs Dieneke
  5. Dieneke:
    13 juni 2013
    Nog even wat: ik zie bij sommige foto's staan: gemaakt in Cuijk, Nderland....iets aapassen aan de instellingen ofzo?