Dag 6, van Petra naar Wadi Rum en Aqaba

14 juni 2013 - Akaba, Jordanië

De reis van vandaag start met een prachtig uitzicht over Petra. Daarna door naar Wadi Rum waar we overstappen op een 4-wheel drive met een chauffeur die veertien lijkt maar zeventien schijnt te zijn. Het is een leuke tocht waarbij we rotstekeningen bewonderen en rode aarde op ons gezicht gesmeerd krijgen door Wael. Verder zien we een beeltenis van T.E. Lawrence en het begin van een kloof waar hij doorgekomen is. Na zo'n twee uur zijn we weer terug bij ons beginpunt. Wael laat ons nog een oude Turkse trein zien die helaas alleen nog een keer in de week voor toeristen rijdt. Ons hotel Dayinn is een redelijk hotel maar het zwembad stelt helaas niets voor. Een wandeling naar het strand leert ons dat we daar ook niet moeten zijn in ons zwempak. Hopelijk heeft het hotel een privestrand waar het beter vertoeven is.

1. Jenneke:
    15 juni 2013
    Lieve Jenneke en Margo, Zo te zien hebben jullie weer erg genoten onderweg van Petra naar Aqaba en nu lekker 3 dagen uitrusten aan de golf van Aqaba. Ja het zwembadje op het dak lijk mij ook wel erg klein, maar jullie kunnen toch ook gekleed het zeewater in. Vallen jullie ook niet op. Gisteren bij Ruud en Rafael gegeten. Was weer erg lekker en gezellig. Daarna naar de Thai om afscheid van Tom te nemen. Gisterenmiddag kreeg ik van ma sms'je dat Lony Clooserman is overleden. Heel triest natuurlijk. Ladies, geniet maar lekker van jullie rustdagen en ben benieuwd waar en hoe jullie gezwommen hebben om af te koelen. Liefs, Ben
  2. Ma Hollmann:
    16 juni 2013
    Weer leuke foto's, ben gewoon een beetje jaloers op het klimaat en de mooie dingen waar jullie van genieten, maar het is jullie van harte gegund!! Zal zo proberen te skypen met Henk, daar vroeg hij om. Prachtig toch al die moderne communicatie, alsof je er met de neus bovenop staat en wel meteen. Zwem nog maar lekker en daarna weer mooie dingen zien. Liefs voor jullie beiden
  3. Dieneke:
    17 juni 2013
    hey ladies, leuke foto's weer!!
    Lekker verder gnieten de komende dagen...

Grtz
  4. Dirk:
    17 juni 2013
    Om je nog meer van foto's van Wadi Rum te laten genieten hierbij mijn fotopagina http://www.adcdiving.be/pictures_duiken_fotos_reizen/jordanie_duiken_aqaba_2012/petra.html

Veel kijkplezier,

Groetjes,