Dag 5, Petra

13 juni 2013 - Petra, Jordanië

Vanochtend op tijd op na voor ons bezoek aan Petra. Tijdens het ontbijt ontmoetten we een Canadese vrouw die vele jaren met een Nederlander getrouwd was en dus Nederlands sprak. Dat was een heel gezellig gesprek. Petrabegint met een wandelingndoor een indrukwekkende kloof met vele mooie doorkijkjes. Uiteindelijk kom je dan uit bij de treasury. Erz ijn overal tentjes te vinde met drinken en souvenirs. Ik heb het boek van Marguerite van Geldermalsen gekocht van haar zoon die ook een souvenirtentje daar heeft. zij is in de jaren 70 met een bedoeine getrouwd en woont er nog steeds. We zijn tothet eind van de hoofdweg gewandeld tot het museum. Op onze weg terug nog uitgebreid gebabbeld meteen bedoeine die ons iets wilde verkopenmaar toen bleek dat wij niets wilden, gezelligbij ons kwam zitten om te praten. Het laatste stuk hebben we per paard afgelegd. Het was indrukwekkend!

1. Jenneke:
    13 juni 2013
    Lieve Jen en Margo, weer hele mooie foto's waaruit ook blijkt dat het erg warm moet zijn geweest. Ben benieuwd wat jullie reaktie was bij het zien van de eerste beelden van Petra na het verlaten van de kloof. Net terug van het bezoek aan Els. Ze was spraakzaam hoewel het toch een avond bezoek was. Zag verder niet zo veel vooruitgang, hoewel ze wel meer kracht in haar linkerhand had toen ik afscheid van haar nam en vroeg om haar linker hand. Daarna met de jongens bij de plaatselijke chinees wat gegeten. Het eten had veel weg van de chinees uit Vasseveld. Dus Jen, je weet wel hoe het smaakte. Tussen de middag lekker gewandeld met de honden van Riek (ong anderhalf uur). Lieve meiden, morgen naar Aqaba (hier zou het minder warm moeten zijn). Geniet er maar weer lekker van tot morgen. Liefs, Ben
  2. Ma Hollmann:
    14 juni 2013
    Lieve luidjes, gisteren tevergeefs gezocht naar het nieuwe verhaal maar nu zie ik dag 4 wel staan! Ik dacht al dat het weer aan mij lag maar waarschijnlijk heeft het even geduurd voor een en ander door kwam. Ik vind het heel leuk om jullie trip zo te volgen en de foto's geven een heel mooi idee. Ga nu maar lekker genieten van de 3 "vrije" dagen dan kunnen er weer tegen voor de volgende trips. Veel liefs en groetjes, ma
  3. Dirk:
    17 juni 2013
    Om je nog meer van foto's van Petra te laten genieten hierbij mijn fotopagina http://www.adcdiving.be/pictures_duiken_fotos_reizen/jordanie_duiken_aqaba_2012/petra.html

Veel kijkplezier,

Groetjes,