Dag 4 van Laughlin naar de grand canyon

1 september 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

we hebben gisteravond in het hotel gegeten en ik heb zowaar van de mogelijkheid om een doggybag mee te nemen, gebruik gemaakt. Dan krijg je een keurig bakje mee met daarin het overgebleven eten. Dat heb ik vandaag als lunch gegeten. Ook heb ik gisteravond nog een nieuwe rugtas gekocht omdat de oude het begaf. Vanmorgen om 8 uur vertrokken richting grand canyon, zo'n 433 km. Onze eerste stop was in Seligman. Dit plaatsje ligt aan route 66. In tegenstelling tot Amboy wonen er hier nog wel voldoende mensen en ga je een beetje terug in de tijd. Angel Delgadillo, de eigenaar van de barbershop heeft zich hard gemaakt om route 66 en Seligman te behouden. We hebben een mooi filmpje gezien met zijn verhaal. Hier heb ik mijn eerste souvenir gekocht, een kentekenplaat met route 66 erop. Er zijn veel winkeltjes die je kunt bezoeken. Na ruim een uur weer verder gereden naar de grand canyon. Hier waren we rond half een. Het is heel gek want als je aan komt rijden zie je nog helemaal niets. Je moet eerst door een gebouw heenlopen om vervolgens meteen aan de rand van de canyon te staan. Het is bijna niet mogelijk in woorden uit te drukken hoe mooi het is en ook de foto's kunnen dat niet ten volle laten zien. Maar geloof mij, het is heel erg indrukwekkend! Rond twee uur vertrokken we naar het vliegveldje voor onze helicoptervlucht. Ik heb heel veel geluk gehad want het weer werd slechter. Ik zat in de laatste helicopter die de lucht inging. Bovendien mocht ik ook nog naast de piloot zitten. Onderweg wel regen gehad maar dat deed niets af aande geweldige ervaring. Nogmaals, het is zo immens en overweldigend wat je ziet! Vervolgens zijn we naar flagstaff vertrokken waar we de komende twee nachten blijven. Morgen gaan we terug naar de canyon om te wandelen en hopelijk kan de rest van de groep dan ook nog de lucht in.

1. Jenneke:
    2 september 2016
    Overweldigend. Hele mooie foto's van de Grand Canyon. Zijn jullie beiden mee gegaan met de helikopter of alleen Margo?
  2. Dieneke:
    2 september 2016
    Hey meiden, leuk verslag weer!!
    En mooie foto's.
    Zal zeker zeer indrukwekkend zijn geweest om vanuit een helicopter het landschap te bekijken!
    Wederom geniet lekker. Wrs m'n laatste reactie want morgenochtend moet ik les geven en daarna vertrekken we naar onze vrienden in Heerhugowaard om daar ons hondje achter te laten. Zondag vroeg op en dan komen wij eraan ✈️
    Liefs Dieneke
  3. Klaas:
    2 september 2016
    Nou, die helicoptervlucht was het wel waard. Schitteren mooi zeg! Ik mis nog een foto van de rugzak..... ;-)
    Geniet ervan! Maar dat lukt heel goed zo te zien :-)
  4. Wim Timmermans:
    Wat een avontuur!