Dag 3 van LA naar Laughlin

31 augustus 2016 - Laughlin, Nevada, Verenigde Staten

Gisteren zijn we ook nog naar Venice beach geweest. Daar hangt een heel andere sfeer dan bij Santa Monica. Er lopen veel kunstenaars en hippies. Daarna terug naar onze hotelboot waar we nog even wat gedronken hebben met Loes en haar moeder. Vanochtend om 8 uur vertrokken naar Laughlin, een rit van 516 km. De eerste stop hebben we gemaakt bij de golden arches, oftewel McDonalds. Daarna zijn we doorgereden naar een supermarkt om onze lunch in te slaan.. Deze eten we vervolgens op in Joshua Tree NP. De temperatuur is inmiddels opgelopen naar zo'n 42 graden.

De Joshua Tree is eigenlijk een soort cactus die heel groot kan worden. De pioniers hebben hem zo genoemd omdat ze er de bijbelse figuur Joshua in zagen. Het is daar bloedje heet maar we hebben in de schaduw kunnen lunchen. Tijdens de lunch hebben we een grondeekhoorntje gespot en een Jaybird. Prachtige foto's van kunnen maken. Joshua Park bestaat uit enorme rotsformaties, prachtig om te zien. Vervolgens zijn we doorgereden naar Amboy, een heel klein plaatsje waar nog 6 mensen wonen maar wat vroeger een welvarend stadje aan route 66 was. Door de aanleg van de nieuwe snelweg 40 is het er nu uitgestorven. Dachten we dat het in Joshua Park heet was, nou dat was nog niets vergeleken bij hier. Er Stond hele hete wind die het bijna onmogelijk maakte om buiten te zijn. Daarna zijn we doorgereden naar Laughlin aan de Colorado rivier. We zitten nu in een prachtig hotel in een enorme kamer. In het hotel is alles wat je hartje begeerd. Dat is ook maar goed want je wilt echt niet meer naar buiten in deze temperaturen.

1. Dieneke:
    1 september 2016
    Hey meiden, bloody hot dus!!
    Maar denk erom hè, als je alleen maar binnen blijft zie je niks van de States...hahaha! Flauw grapje.
    Prachtige foto's weer. Wij (Jess en ik) kunnen niet wachten om ook richting de States te gaan (nog 3 nachtjes slapen..).
    Lieve meiden, geniet ervan en ben benieuwd naar de volgende ervaring ;-)

Liefs Dieneke
  2. Wim Timmermans:
    1 september 2016
    Interessant verhaal en schitterende foto's. Jullie zoeken wel de fijnste plaatsjes op .
  3. Jenneke:
    1 september 2016
    Hele mooie foto's meiden waarop te zien is dat jullie genieten van het mooie landschap. Hier ook zonnig, maar gelukkig niet zo warm. Rond 25 gr. Blijf genieten!!!!
  4. Monique en Ben:
    1 september 2016
    Indrukwekkend allemaal! Alle kwaaltjes onder controle? Geniet van al dat moois en probeer de warmte op te slaan voor komende winter ;-) groetjes uit Cuijk xx
  5. Klaas:
    1 september 2016
    Schitterende foto's zeg. Pfff, baal wel dat ik er niet bij kan zijn. Heel veel plezier nog. Ben benieuwd hoe de helicoptervlucht gaat bevallen :-)