Dag 5 grand canyon

2 september 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag bezoeken we wederom de grand canyon. We vertrekken om 8 uur en rijden eerst naar het vliegveldje om de mensen af te zetten die gisteren niet meer konden vliegen vanwege het weer. Rond 10.00 uur zijn we weer bij de grand canyon. Deze keer worden we afgezet bij het visitors center. Vandaar is het zo'n 3 Miles naar het ophaalpunt. Je loopt langs de rand van de canyon. Dit blijft heel indrukwekkend! Wat wij niet begrijpen is dat heel veel mensen vlak langs de rand lopen of staan. Het gebeurt toch echt regelmatig dat er iemand naar beneden stort. We zijn nog maar net onderweg of we zien twee elken staan. Dit zijn een soort herten. Ze blijven rustig staan zolang ze zich niet bedreigd voelen. Prachtig om deze dieren zo in het wild te zien. Ik heb mijn tenen ingetapet omdat ik gisteren blaren heb gelopen. Gisteravond zijn we nog boodschappen wezen doen en dat was net te ver. Op 1/3 van de route besluit ik af te haken omdat mijn voeten weer erg zeer beginnen te doen. Ik ga met de shuttlebus verder. Rond half een is de groep waarmee we liepen ook op het eindpunt. Omdat het weer begint te betrekken, besluiten we rond 1 uur in de bus te stappen en de film The hidden secrets of The Grand Canyon te gaan kijken in een Imax bioscoop. Dit was heel mooi en indrukwekkend. Sommige beelden kon ik niet bekijken omdat ik dan heel duizelig en zelfs misselijk wordt doordat je het gevoel hebt onderdeel van de beweging te zijn. Ik weet niet of iemand begrijpt wat ik bedoel? John-Paul? Daarna zijn we terug gereden naar het hotel en hebben we vroeg gegeten. Morgen vertrekken we naar Moab met een stop in Monument Valley waar we een jeepsafari gaan doen. Zin in!

1. Klaas:
    3 september 2016
    Indrukwekkend is het juiste woord! Toch net even anders dan de bergen op GC en in Zuis-Spanje. Hoop dat het goed blijft gaan met je voeten. Geniet ervan!
  2. Jenneke:
    3 september 2016
    Weer mooi om te lezen en te zien wat jullie vandaag beleefd hebben. Op naar de volgende belevenis
  3. Wim Timmermans:
    3 september 2016
    Wat weer schitterende foto's. Veel plezier morgen op Safari.
  4. Bob:
    3 september 2016
    Ik wil ook!! Geniet ervam en succes met je voeten! Kus je middelste zoon.
  5. Ma Hollmann:
    3 september 2016
    Misschien heb je last van een soort pseudohoogtevrees Margo met de beelden in de bioscoop? Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Met veel plezier heb ik jullie laatste avonturen weer gelezen, blijf genieten! Liefs
  6. JP:
    4 september 2016
    Ik ben nog nooit duizelig geworden, maar die misselijkheid herken ik wel. Ach ja, het is toch leuker om het in de werkelijkheid te beleven dan op een schermpje. Geniet ervan!
  7. Trudy:
    4 september 2016
    Prachtig !! Ik wil ook weer reizen!!! Ben je niet misselijk geworden in de helikopter? Lijkt me ook zo'n maagplager.