Dag 7 arches NP en dead horse point state park

4 september 2016 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend moesten we extra vroeg op. Het is labourweekend hier en dat is het laatste vrije weekend voor de Amerikanen voordat ze allemaal weer naar school en werk moeten. Loes verwachtte daarom extra drukte in de parken en wilde er daarom vroeg zijn. Om 7 uur zaten we in de bus waarna we eerst boodschappen zijn gaan doen. Ontbijt en lunch inslaan om onderweg of in het park op te kunnen eten. Om 8 uur waren we in Arches NP en konden we onze ogen weer uitkijken. We hebben verschillende mooie formaties gezien. We zijn begonnen met een wandeling van 1,6 km door een soort kloof geheten Park view and trailhead. Daarna zijn we doorgereden naar de south en north window en Tourette arch en double arch. Vervolgens nog een laatste stop bij een Panorama point waar we de delicate arch konden bewonderen. Daarna zijn we naar Dead Horse Point State Park gereden. Hier werden in het verleden door cowboys de wilde mustangs naar toe gedreven tot ze niet verder konden. Op het smalste deel sloten ze de punt af zodat de paarden niet meer weg konden. Dan kozen ze de sterkste paarden uit om mee te gaan werken en de rest lieten ze achter zonder water en voer om dood te gaan. Vandaar de naam. Gruwelijk! We hebben op dit punt gepicknicket. Vanaf dit punt kon je ook twee blauwe meertjes zien liggen waar kalk wordt gewonnen. We hadden wel bewolking maar gelukkig is het op een paar spetters na droog gebleven en werd het zelfs warm. Om 3 uur waren we terug in ons motel. Zometeen gaan we nog even shoppen en eten en daarna weer vroeg naar bed. Morgen gaan we richting bryce canyon en doen we ook nog Capitol Reef National Park aan evenals het Goblin Valley state park met z'n vele fantasierijke rotsfiguren. Inmiddels hebben we 4 staten aangedaan: carlifornia, Nevada! Arizona en Utah.