Dag 8 van Moab naar Bryce

5 september 2016 - Goblin Valley, Verenigde Staten

vanochtend om 8 uur vertrokken nadat Bryce, zo'n 470 km. We zijn eerst weer naar de supermarkt geweest om ontbijt en lunch in te slaan en daarna op weg naar onze eerste stop Goblin Park. In dit park zie je weer een heel ander landschap. In plaats van enorme rotsformaties zie je hier juist hele kleine formaties die vaan wel wat weghebben van paddestoelen. De verklaring hiervoor is ook weer het water dat de rotsen heeft uitgeslepen. Het heeft een beetje een surrealistisch karakter en hier is onlangs ook een commercial opgenomen met een man in een ruimteraket. We weten nog niet waarvoor er reclame gemaakt werd. Na deze stop weer twee uur in de bus om te stoppen bij Capitol Reef park. Dit park is zo genoemd omdat een van de formaties lijkt op het Capitol in Washington. Op de hoge rotsen zijn tekeningen te vinden van de Freemont people die hier ooit hebben geleefd. De vallei is heel lieflijk en er wordt fruit verbouwd. In het winkeltje wordt zelf gebakken fruittarrtjes verkocht. Je kunt er een wandeling omhoog maken maar die hebben wij aan ins voorbij laten gaan. Wij hebben echter een echte slang gespot (zie foto). Rond half drie zijn we aan het laatste deel van de rit begonnen. Rond 5 uur zijn we aangekomen bij Bryce View lodge. Nu even bijkomen en dan een hapje eten.