Dag 7, van Denver naar Cheyenne

23 mei 2019 - South Greeley, Wyoming, Verenigde Staten

Dit is de dag dat we eigenlijk naar de Rocky mountains zouden gaan. Dat gaat dus helaas niet door. Het NP is van alle kanten afgesloten. Dus hebben we vandaag een korte stadstour door Denver gedaan. We zijn eerst naar het congrescentrum gegaan om de grote blauwe beer op de foto te zetten. Daarna naar het Capitool gegaan. Een mooi gebouw waar het bestuur zetelt. Het is gebouwd van graniet en binnen zie je veel goud en roze marmer. De koepel is ook helemaal bedekt met bladgoud. In het gebouw hangen de foto’s van alle presidenten. Die van Trump gelukkig nog niet. De kranen en wasbakken zijn ook van goud, of in ieder geval goudkleurig;-). Het leukste waren eigenlijk nog de spelende eekhoorntjes voor het gebouw. Vervolgens zijn we naar Boulder gereden voor een koffiestop. We hebben even gewandeld en hebben zelf een klein koffietentje opgezocht in plaats van de Starbucks waar de rest naar toe ging. Mijn kop chocolademelk was iets groter dan het kopje koffie van Klaas! We hebben zelfs nog 2 zakj Nederlandse drop kunnen kopen. Onze lunch hebben we bij een Denny’s gegeten. In Cheyenne hebben we ook nog even gewandeld en daarna een supermarkt bezocht om ons ontbijt voor morgen te kopen. Vanavond eten we in het hotel want er is verder niet veel in de buurt. Morgen weer een lange reisdag voor de boeg om in de buurt te komen van Yellowstone NP.

1. Thijssie:
    23 mei 2019
    Hmm. Balen van de rocky's ! Toch wel een van de main attractions kan ik me voorstellen. Niet eens een helikopter vluchtje? Was best mooi geweest met de sneeuw denk ik;) Capitool vrij decadent wel.. succes met de lange reis vandaag:)
  2. Jenneke:
    23 mei 2019
    Op de foto’s zie ik de Rocky mountains op de achtergrond......echt heel jammer dat jullie daar niet heen konden. Maar goed, nog genoeg mooie andere dingen te zien gelukkig😃. En om een week ingesneeuwd te zitten in de Rocky’s is ook niet fijn hoe mooi het daar ook is tussen de beren en elanden😂. Leuk dat jullie ook in Boulder zijn geweest; daar heeft Joan ook gewoond tijdens haar studie en daar zijn wij ook geweest. Enig weer die eekhoorns, mooie foto van de pinda etende🐿.
    Straks weer lekker ontbijten en dan de bus in voor de lange tocht naar Cody. Er zal veel moois te zien zijn onderweg, dus lekker genieten.
    Hier is het vandaag lekker weer en gaat de bbq aan vanmiddag. De katten gaan vandaag heerlijk buiten in de zon liggen sudderen denk ik. Genieten jullie en maak lekker veel foto’s onderweg; kunnen wij straks ook weer genieten!
  3. Danny:
    28 mei 2019
    Denny's hebben wij in het oosten ook gegeten! heeeerlijk hè? ;)