Dag 13 van Bandung naar Jogjakarta

7 augustus 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Om 7.20 vertrok de trein naar Jogjakarta. Ik verwachtte een hele luxe trein met een goede wc. Helaas kwam ik bedrogen uit:-(. Op zich waren de stoelen wel ok maar de wc dus niet. En aangezien ik nog steeds last heb van buikkrampen was ik daar niet zo blij mee. Een van onze medereizigers was er helemaal erg aan toe. Zij had de hele nacht al op het toilet doorgebracht. Tijdens de reis heb ik het weten te beperken tot 1 keer op een wc waar de deur niet van dicht kon en waar je je heel goed vast moest houden om niet om te vallen in zo'n schommelende trein. Zien jullie het voor je? Ik heb de lunch maar over geslagen om erger te voorkomen. Helaas heb ik niet zo veel van het landschap gezien want je kon nauwelijks door de ramen kijken, zo wazig waren ze.  Dus helaas Jen, ook geen foto van het stationnetje dat je noemde kunnen maken. Om kwart over drie kwamen we in Jogjakarta aan. Het hotel is prima en we blijven hier drie nachten. Om kwart over zes zijn we met 8 personen naar een ramayana show  en diner geweest. Het eten was goed en om 8 uur begon de show. Er werd een beroemd liefdesverhaal uitgebeeld in dans en zang. Mooi om te zien en leuk om meegemaakt te hebben. Rond 22.00 uur waren we terug in het hotel. Morgen gaan we naar de Borobodur.

1. Wim Timmermans:
    8 augustus 2017
    Ik zie het niet voor me.
  2. Margo Huizinga:
    8 augustus 2017
    Beetje weinig fantasie, Wim of durf je het je niet voor te stellen;-)
  3. Jenneke:
    9 augustus 2017
    Lieve vakantiegangers, ik heb net het verslag van de treinreis gelezen en shit wat jammer dat je dus nauwelijks naar buiten kunt kijken :-( Maar ja dat hoort ook bij indonesie en de armoede. Ik schrijf dit verhaal nu hangend in mijn bed vd hotelkamer in paterswolde waar ik met ma een dagje ben geweest; familiebezoek en was gezellig weer. Straks weer naar huis met de bus en trein en dan zal ik vast weer even aan jullie denken als ik vanuit de trein naar buiten kan kijken en mooie Groningse landschappen zie ;-)
    Fijn dat de dansshow mooi was, vonden wij toen ook. Ik ga nu jullie volgende verhaal lezen, nog steeds fff lui op mijn hotelbed.
    Liefs jen