Dag 12 Bandung

6 augustus 2017 - Bandung, Indonesië

Helaas was het vandaag niet zo'n geweldige dag. We zaten om 8 uur in de bus om een theeplantage te bezoeken. Daar waren we rond half tien. We hebben gezien hoe thee groeit, wat er met de theeblaadjes gebeurt, welke thee er van wordt gemaakt en hoe dat uiteindelijk gebeurt. De bovenste drie blaadjes van de tak worden geplukt. Het topje wordt gebruikt voor witte thee, de andere blaadjes voor gebroken blad thee en het restant is pickwickthee;-). De blaadjes worden eerst gedroogd door lucht en dan vermalen. Vervolgens gaat het de oven in en komt het er uit als thee. Leuk om te zien. We kregen daar uiteraard een kopje thee met als koekje gebakken banaan. Die was heel lekker. De thee kon mij niet zo bekoren. We hebben wel 2 doosjes meegekregen. De liefhebber mag ze hebben. Daarna weer terug naar Bandung waar we nog een stadswandeling zouden doen na de lunch. We zijn om half twaalf vertrokken en waren goed 2 uur op onze lunchplek. 2,5 uur over ongeveer 20 km is echt niet leuk. Na de lunch regende het. We kregen de keus. We konden alsnog de stadswandeling doen of terug naar het hotel. De helft wilde terug naar het hotel want het was inmiddels al half vier. Van de vrije middag die we zouden hebben was al niet veel meer over. Klaas en ik besloten terug te gaan naar het hotel. Weten jullie hoe lang we hebben gedaan over 3 km??? 1,5 uur!!!! Tegen vijfen waren we in het hotel. Deze dag had van mij niet gehoeven, wat een verloren dag:-(. Op Sumatra kon je tenminste nog genieten van de mooie natuur om je heen, hier zie je alleen maar auto's. Om 6 uur moesten we onze koffer inleveren want die gaat met de bus naar Yogjakarta. Wij gaan morgen met de trein. Ook een reis van 8 uur. Maar we schijnen dan wel mooie uitzichten te hebben. Laten we het hopen.

1. Jenneke:
    6 augustus 2017
    Ha lieve vakantiegangers, ohhh wat een baal zeg en jullie hebben dus bijna niets gezien van Bandung met nog vele sporen van het koloniaal verleden, zonde -:( ja veel auto's en die hebben we hier ook dus daar hoef je niet voor op vakantie Haha. Het zij zo!
    Morgen gaan jullie een prachtige treinreis maken door de binnenlanden en langs veel sawa's, prachtig. Doe het station van Tasikmalaya even de gemeende groeten van mij. In dit plaatsje is ma opgegroeid. En maak er als het lukt wat foto's van; lijkt me geweldig om het stationnetje weer even te zien; voor ons en ma :-))
    Rust nu nog fff lekker uit en kijk om je heen als je buiten bent. Op de kleinste stukjes om je heen zie je vast nog veel mooie dingen. Slaap lekker straks en tot morgen :-)
    Liefs jen
  2. Wim Timmermans:
    6 augustus 2017
    Jammer dat de middag niet goed verliep. Wel mooie foto's van de thee plantage. Morgen in de trein maar lekker genieten van het uitzicht.