Dag 11 van Jakarta via Bogor naar Bandung

5 augustus 2017 - Bandung, Indonesië

Gisteravond zijn Klaas en ik van Café Batavia naar het hotel gelopen omdat de groep bleef hangen bij de live band die speelde in het café. Omdat zowel Klaas als ik toch nog steeds af en toe last hebben van buikkramp, besloten wij terug te gaan lopen. Dat was een belevenis op zich want en de wegen zijn superdruk en de stoepen zijn er niet of kapot. Je moest echt goed uitkijken waar je liep. Onderweg kwamen we nog een rat tegen. Vanochtend lekker ontbeten en vertrokken naar Bandung. Eerst hebben we nog een korte tour door Jakarta gemaakt, vervolgens door naar Bogor waar we inderdaad de botanische tuin hebben bezocht. Daar hebben we een varaan gezien en uiteraard weer heel veel verschillende planten, bomen en kruiden. Na de botanische tuin hebben we geluncht en toen weer 4 uur in de bus naar Bandung waar we rond half acht waren. Met 6 anderen geprobeerd een restaurant te vinden buiten het hotel maar na zo'n 3 kwartier hebben we dat maar opgegeven. Er waren wel veel fastfood restaurantjes in de buurt maar dat was niet wat we zochten. Dus maar terug naar het hotel om daar te eten. Na een kwartier kwamen nog 4 anderen ook terug van hun zoektocht. Gezelllig samen gegeten en nu naar bed. Foto's houden jullie nog even te goed.

1. Ma Hollmann:
    5 augustus 2017
    En meteen weer een nieuw verhaal, leuk hoor! Ja, Jakarta is verschrikkelijk druk en voor je gevoel ongeorganiseerd en toch vindt het verkeer zijn weg zonder veel ongelukken, hoe is het mogelijk hè. Daar lijkt Bandung veel rustiger bij, ik weet alleen niet of die vergelijking nog wel opgaat. Het heeft een heerlijk klimaat en daar kun je dan lekker van bijkomen.
    Veel plezier en liefs, ma
  2. Jenneke:
    5 augustus 2017
    Lieve luitjes,
    Ja lekker druk he in Jakarta? Heel aparte belevenis daar, echt een grote stad. Jullie zijn vast in de Sunda kelapa geweest waar de boten met vele gaten lagen. Daar zou ik ook niet mee willen varen hoor. Bogor is prachtig en ik heb daar
    meer de toiletten dan de tuinen gezien. Ik heb toen een vieze bacil opgelopen in het sjieke sahid jaya hotel in Jakarta en ik kon zelfs niet meer lopen, poefff dat was heftig! Maar goed toch naar bogor geweest, prachtig met de grote waterplanten in de vijvers.
    Bandung is veel romantischer met veel meer uitstraling en sfeer ( oeps rond 30 jaar terug).
    Geniet en slaap lekker! Op baar de Bromo te paard :-))
    Liefs jen