Dag 6, van Moab naar Denver

22 mei 2019 - Glendale, Colorado, Verenigde Staten

Wat een ontzettende K-dag was dit! Vanmorgen op tijd vertrokken maar het bleek al snel dat het maar de vraag was of we in Denver zouden kunnen komen. Er was een weg geblokkeerd door een rots blijkbaar en het was niet duidelijk hoe lang dat zou gaan duren. Na 2 uur rijden hadden we onze eerste koffiestop. Toen we na een uur weer vertrokken was nog steeds niet duidelijk of we door konden. Onze lunchstop kon in ieder geval niet in Vail plaatsvinden en na enig heen en weer gebel konden we in Eagle bij de Dusty Boots terecht. Maar eerst moesten we er nog voor zorgen dat er sneeuwkettingen kwamen anders konden we sowieso niet door. Beetje raar dat die niet aanwezig waren in de bus. Na 3 kwartier moesten de kettingen er onder. Nou, dat was een klus! De chauffeur had het nog nooit gedaan. Er was inmiddels een sneeuwstorm gaande en in die condities moest hij pal naast de snelweg aan de slag. Dit heeft meer dan een uur geduurd met de gezamenlijke inspanning van een paar mannelijke en vrouwelijke passagiers en de chauffeur. Ondertussen had de airco het begeven en werd het bloedheet in de bus. Er was een ware striptease gaande, er werd steeds meer uitgetrokken😂. Het was echt een sauna. En was het voor in de bus wat frisser, was het achterin bloedheet of andersom. Afijn, na een uur gingen we weer rijden. Dat klonk niet goed, er klapperde iets achterin bij een van de wielen. Het klonk bijna alsof er een lekke band was. Een van de sneeuwkettingen zat niet goed! 😒 Maarop dat moment kwamen we in een file terecht waar we zo'n 3,5 uur in hebben gestaan. Toen we weer konden rijden, moesten we na een paar honderd meter toch weer aan de kant omdat de sneeuwketting niet goed zat en er af moest. Dat duurde ook weer een eeuwigheid! Ondertussen sneeuwde het nog steeds en werd de weg er niet beter op. We hebben nog een korte plaspauze gehouden in een zeer besneeuwd landschap. Uiteindelijk waren we goed half tien bij ons hotel in Denver. We gaan meteen naar bed🛏️.

1. Monique en Ben:
    22 mei 2019
    Wat een ellende!!! Daar ga je niet voor. Duimen dat vandaag beter verloopt!
  2. Jenneke:
    22 mei 2019
    😂😂😂😂😂😩poeffff dat zal idd niet leuk geweest zijn maar gelukkig zijn jullie nog in Denver aangekomen zeggen we dan maar. Ja het kunnen echt extreme verschillen zijn. Zo zaten wij net onder Denver, Arvada, dagen in de zon het snikheet te hebben en de volgende twee dagen sneeuw en idd sneeuwstormen. Het weer daar heeft wat Trump trekjes; onvoorspelbaar, extreem en gevaarlijk😂😂😳. In Denver lekker bijkomen en de stad bekijken; is leuk en mooi. In welk hotel zitten jullie? Hoe is het reisgezelschap?
    Ze hebben daar ook bierbrouwerijen, leuk voor Klaas👍🍺. Geniet daar lekker na het ontbijt! In Yellowstone is het weer beter, boven nul en duimen dat jullie daar wel kunnen komen!!
    Geniet van jullie dag👍😃
  3. JP:
    22 mei 2019
    In ieder geval een sterk verhaal voor de rest van je leven 🤣
  4. Andrina Bolle-Koemanb:
    22 mei 2019
    Hier in ZF hebben we nu eindelijk zomer dwz 22 graden en een zonnetje. Zou nu niet willen ruilen. Maar wat een avontuur!!!
  5. Robin:
    22 mei 2019
    Oei oei. Bijzonder dat het in de bus zo heet werd als het buiten sneeuwde. Gelukkig wel op de geplande bestemming aangekomen.
  6. Tonny Overweg:
    22 mei 2019
    Sneeuw in mei wat een nachtmerrie! Wel weer een ervaring rijker.Raar dat de busschauffeur dat niet kon ?
  7. Margo Huizinga:
    23 mei 2019
    Vonden wij ook, Tonny. Een goede chauffeur is op de reis voorbereid toch?
  8. Bob:
    23 mei 2019
    Over een tijdje kun je erom lachen ;p
    X Bob