Dag 3 van Medan naar Bukit Lawang

28 juli 2017 - Bukit Lawang, Indonesië

Vanochtend om kwart over zeven ontbeten en om 8 uur de bus in. Eerst hebben we een Chinese tempel bezocht en vervolgens een moskee. Daarna het paleis van de sultan. In de Chinese tempel werd er veel wierook gebrand en waren er veel beelden. Bij de moskee moesten de vrouwen allemaal een hoofddoek om en de mannen die een korte broek aanhadden werd ook een sarong omgedaan. Zo uitgedost en op blote voeten mochten we de moskee bezoeken. Mijn voeten vonden dit alles niet leuk. Ik moest dan ook door een galante man de trap afgeholpen worden waar een of andere rubberen mat met gaten op lag. Na de moskee door naar het paleis van de sultan. Daar valt niet zo heel veel over te vertellen behalve dat je ook hier de schoenen uit moest AU!!!!!  Vervolgens de bus in om naar Bukit Lawang te gaan. Slechts 80 kilometer maar wel 3,5 uur rijden. Ik had gelezen dat de wegen slecht waren maar dat ze zo slecht waren, had ik niet kunnen verzinnen. Met een gangetje van zo'n 20 km per uur ga je over de weg. Langs de weg overal tentjes met eten en alles wat een mens nog meer zou kunnen willen. Een kleurrijk geheel.

Rond twee uur kwamen we aan bij het orang Utan reservaat. Ik dacht dat het heel afgelegen zou liggen maar dat is niet zo. Volop bebouwing er om heen. We hebben tot nu toe veel geluk gehad met het weer. Nog geen regendruppel gezien behalve uit onze regendouche in het hotel. Ik heb besloten de tocht morgenochtend het oerwoud in, te gaan wagen ondanks dat mijn voeten niet erg meewerken maar het is wel een van de hoogtepunten van deze reis en de reden dat ik 6 weken in het gips heb gezeten in de hoop dat ik er nu klaar voor zou zijn. Helaas is dat niet het geval maar ik ga er het beste van maken. Terwijl ik dit verslag zit te tikken zie ik overal om ons heen aapjes in de bomen. Kijk maar op de foto's. Vanavond een gezamenlijk diner en vroeg naar bed. Morgen om 7 uur de bush in.

1. Wim Timmermans:
    28 juli 2017
    Wel heel bijzonder dat je de aapjes om je heen hebt. Prachtige foto's. Ik had Klaas wel willen zien met een rok om . Sterk hoor hoe je met je pijnlijke voeten omgaat. Veel plezier morgen.
  2. Jenneke:
    28 juli 2017
    Lieve tempelbezoekers, leuk te lezen wat jullie gedaan hebben en mooie foto's hoor
    Heerlijk die aapjes om je heen want dat geeft echt vakantiegevoel...... heb je thuis niet ..... al hoewel ??. Ik ben ontzettend jaloers want ik zit hier op de 7e etage in Utrecht werk te doen voor de werkgever en het regent
    Ik wens jullie nog veel plezier en een gezellig hapje eten straks met de groep. Liefs jen
  3. Ma Hollmann:
    28 juli 2017
    Dat is wel wat hè, op je blote voeten de tempel in, dat was er vroeger toch niet bij, maar ja , tijden veranderen! Ik hoop alleen wel Margo, dat je niet teveel last krijgt met je voeten van dit soort toestanden, want dat is niet prettig. Heel leuk om te lezen hoe het op je over komt, het is weer een heel andere wereld. Hoe bevalt het jou Klaas, ik hoop dat je alles met veel plezier ondergaat! Liefs
  4. Tess:
    28 juli 2017
    Echt mooie foto's en die sjaal/hoofddoek staat je best goed! Hoop dat je voeten zich morgen niet al te lastig opstellen. Sterk hoor meis.

Enne Jen jij zat lekker binnen in dat Utrechtse pestweer.... ik liep met die bui net buiten met de aannemer ....kwaliteitsoplevering onderhoud groen. Dat groeit best...ik vond het even wat minder, net als m'n begeleider. Ach 't droogt vanzelluf weer.