1e en 2e dag aankomst in Medan op Sumatra

27 juli 2017 - Medan, Indonesië

Vanmorgen op tijd opgestaan om de laatste zaken in te pakken en de honden nog even uit te laten. Om kwart voor tien hebben we ze naar het pension gebracht alwaar ze beiden weer een show opvoerden van in de steek gelaten, zielige hondjes. Daar zijn ze heel goed in en het afscheid is dan ook altijd lastig.

Daarna rond kwart voor twaalf richting Aalsmeer om onze auto bij 247 budget parking neer te zetten. Nog op de A73 hoorden we dat er een enorme file stond op de A50. Gelukkig kende onze TomTom een alternatieve route en waren we toch op tijd. Daarna naar Schiphol. Wij dachten dat we op tijd waren, 3 uur van te voren maar er stond al een enorme wachtrij. Het duurde al vijf kwartier voordat we ingechecked waren. We hadden nog net tijd om wat te eten en toen zouden we gaan boarden. We zaten redelijk op tijd in het vliegtuig maar hadden uiteindelijk toch drie kwartier vertraging. Na dertieneneenhalf uur kwamen we aan in Jakarta. We hadden ruim een half uur voordat het boarden voor de vlucht naar Medan zou gaan beginnen. Dan is de luchthaven van Jakarta ineens best groot. We hebben het net gered! En toen konden we twee uur wachten........We waren rond zes uur Indonesische tijd in Medan. Toen nog ruim een uur naar het hotel. Het is hier heel druk en heel warm. We zijn uitgeteld en duiken ons bed in. Morgen gaan we een stadstour in Medan doen en daarna rijden we naar Bukit Lawang waar we de orang oetans gaan zien.

1. Jenneke:
    27 juli 2017
    Welkom in Indonesie, de gordel van smaragd. Ik hoor het al; weer lekker hectisch de reis maar gelukkig alles toch net gehaald! Jullie zullen idd bekaf zijn en misschien al slapen. Morgen door Medan rijden en wandelen en dat is leuk! Slaap lekker en rust lekker uit. Liefs Jen
  2. Wim Timmermans:
    27 juli 2017
    Dat was hollen en stilstaan. Gelukkig toch goed aangekomen. Nu maar lekker genieten van het avontuur. Groeten van Trynke en mij.
  3. Tess:
    27 juli 2017
    Klinkt nog niet helemaal naar het vast wel bedoelde onthaasten...
    Maar na jullie nachtrust mag het grote genieten beginnen. Nu al benieuwd naar foto's van jullie stadstoer Medan, en ik zou ik niet zijn nog meer naar je beestenfoto's :)
    Liefs Tess
  4. Ma Hollmann:
    28 juli 2017
    Het begin was niet echt lekker maar dan wordt de reis vast prima!