Indonesië, here we come!

25 juli 2017 - Cuijk, Nederland

Morgen vertrekken wij voor een reis van 26 dagen naar Indonesië. We bezoeken de eilanden Sumatra, Java en Bali. We bezoeken de orang oetans in het Gunung Leuser Park – en slapen in hun domein. We bewonderen het Tobameer en proeven het koloniale verleden in Oud-Batavia, Sunda Kelapa en Malang, waar we de Bromo-vulkaan kunnen beklimmen. We bezoeken de boeddhistische Borobudur en hindoeïstische Prambanan-tempels en verkennen vervolgens de binnenlanden van Bali, met kunstenaarsdorpje Ubud. We eindigen onze reis op het strand van Sanur. Klinkt dit niet geweldig?

Inmiddels hebben we onze koffers gepakt en zijn we op alles voorbereid. We hebben onze inentingen gehad, hebben malaria pillen mee evenals antibiotica voor buiktyfus, zonnebrand, DEET, klamboe, regenponcho's, paraplu, heel veel paracetamol en ibuprofen. loperamide, cinnarizine, magnesium, pantoprazol, ventolin, seretide en ik vergeet vast nog wat;-). Komt allemaal goed!

Klaas heeft er vannacht slecht van geslapen. Hij bedacht dat hij toch nog wandelsokken en een paraplu moest hebben. Vanavond nog even mijn rug laten behandelen en mijn voeten (die niet functioneren). Daarna zijn we er helemaal klaar voor. Morgen onze honden naar het pension brengen en dan rijden we om een uur of twaalf richting Schiphol.

1. Monique en Ben:
    25 juli 2017
    Nog een paar uurtjes bikkelen en dan genieten! Zie je vanavond dan zal ik die niet funtionerende voeten in ieder geval verfraaien!
  2. Jenneke:
    25 juli 2017
    Lieve Klaas en Margo, ondanks de zere voeten en het ontbreken van wandelstokken en plu voor Klaas, gaat het grote avontuur nu echt beginnen! Super hoor en wat ben ik benieuwd naar jullie belevenissen
    Nog even en dan is het echt zover! Lieve groet
  3. Ma Hollmann:
    25 juli 2017
    Dat wordt genieten, daar ben ik van overtuigd, het is zo'n prachtland! Heel lief dat jullie mij weer mee willen laten lezen met jullie avonturen, ik kijk er nu al naar uit! Ik wens jullie een hele goede reis en heel heel veel plezier!
  4. Jenneke:
    25 juli 2017
    Ik wens jullie een hele mooie vakantie toe. Geniet er van. Ik zal gaan genieten van jullie verhalen.
  5. Wim Timmermans:
    25 juli 2017
    Wat een mooie reis gaat dit worden. Veel plezier jullie beiden.
  6. Jenneke:
    25 juli 2017
    Haha we zullen onze namen wel in het bericht zetten want nu past de naam zich aan wie het laatst heeft gereageerd...... Russisch roulette het ene moment alle berichten van Ben en dan weer van Jenneke. Liefs Jen
  7. Robin:
    25 juli 2017
    Goed voorbereid zo te zien. Alvast een goede reis! :)