Dag 4 vervolg

29 juli 2017 - Berastagi, Indonesië

Om half elf zijn we vertrokken naar Berastagi. Weer 3,5 uur terug naar Medan waar we op een prachtige lokatie de lunch hebben genuttigd. Daarna weer de bus in naar Berastagi. Vlakbij het hotel was een lokale markt waar de Karo Batak vrouwen hun fruit verkopen. Nog nooit zo veel vreemd fruit gezien. We hebben onderweg ook verschillende soorten fruit geprobeerd zoals de Salak, een paarse vrucht met een grote pit en een vlezig vruchtvlees. Ik vond deze niet zo lekker. Daarna de rambutan, een stekelige vrucht die redelijk was maar ook niet op mijn favorietenlijst komt en daarna de beruchte Durian. Dit is een enorme bol met een aantal pitten erin met vruchtvlees. Hij stinkt vreselijk en smaakt ook niet bijzonder.

Onderweg vertelt Joe onze reisleider natuurlijk het een en ander en zo had hij het al verschillende keren over B1, B2, B3 en B4. Er zijn restaurants die dit gerecht, want dat is het, serveren. Ik dacht echt dat hij ons in de maling zat te nemen maar dat is dus niet zo. B1 is hond, B2 is varken, B3 is kat en B4 is een vleermuis. Dat eten ze hier allemaal! Honden en katten zijn hier een normaal gerecht. Ik moet er niet aan denken! Onze Tommie of Cara als gerecht opgediend.........

Net voorbij Medan hebben we heerlijk geluncht in een prachtige omgeving. Rond 19.00 uur kwamen we in ons hotel aan. De WiFi was daar heel slecht dus ik kon mijn verslag niet eerder maken. Omdat het zaterdagavond was hadden we live muziek bij het eten. Helaas was dat in onze kamer ook nog te horen alsof je er naast zat. Dus uiteindelijk pas om een uur of elf gaan slapen en morgen om kwart voor zes weer op. Dan rijden we naar Samosir eiland.

1. Jenneke:
    Lieve reizigers,
    Gatver....hond, kat etc op je bord. Nu weet je tenminste wat er op je bord komt of niet. Wij hebben 30 jaar geleden of zoiets wel eens dingen op ons bord gekregen waarbij we ook onze twijfels hadden Haha in vele opzichten, bah.
    Hoe vonden jullie Megan? En het eten daar? Ben nog steeds erg benieuwd hoor.
    Veel plezier weer onderweg en op Samosir eiland, mooi! Hier is het warm, af en toe regen en verder ook nog zon; mooie dag dus.
    Geniet en liefs van jen

Dus Tess, weer voor de tuin en rommelen tussen het groen haha en succes weer! :-)
  2. Monique en Ben:
    30 juli 2017
    De eerstvolgende rikavond heb ik een lekker toetje voor jullie!
  3. Margo Huizinga:
    30 juli 2017
    Het eten is heerlijk. Nog niet ziek! Verschillende anderen wel. Medan is gewoon net zo iets als Amman. Druk, herrie en veel mensen.
  4. Ma Hollmann:
    31 juli 2017
    Eerlijk gezegd benijd ik jullie wel, hoor, die heerlijke rambutan en durian voor je neus! Bij de salak kan ik me wel voorstellen dat je die wat wrang kan vinden maar ik smulde ervan! Blij te lezen dat je het eten zo lekker vindt, maak er maar goed gebruik van! Liefs