Dag 9 Bukkitingi

3 augustus 2017 - Bukittinggi, Indonesië

vandaag met slechts de helft van de groep de excursie gedaan. De gezinnen met kinderen bleven liever bij het hotel bij het zwembad. Ons eerste stop was bij een prachtig panaromapunt. Zie de foto's. Zo groen en zo mooi. Wat ik het mooiste vond waren de aapjes die je kon voeren met pinda's. Ze kwamen ze heel voorzichtig uit je hand halen. Dat was echt geweldig. Wat minder was , is dat ik toch weer kramp kreeg en een toilet moest zoeken. Dat wil je echt niet als je diarree hebt.  Boven een gat, geen toiletpapier....... ik zal jullie de details besparen. Daarna zijn we gestopt bij rijstvelden waar we wat dichterbij konden kijken hoe de rijst wordt verbouwd en gedroogd. Gewoon langs de kant van de weg. Levensgevaarlijk! Vervolgens zijn we gestopt bij een prachtig traditioneel gebouw van de adel van de melang kebau. Heel groot en rijk versierd. Ook daar weer het toilet bezocht. Daar moest ik mijn eigen schoenen uittrekken en kreeg ik slippers aan die klaar stonden. Ook daar griezelde ik wel wat van. Verdere details zal ik jullie besparen want die zijn niet smakelijk.we zijn nog gestopt bij een dorpje waar ze stoffen weefden en bekend staan om hun hous ijkunst. We hebben dan ook een sjaal en 2 bewerkte doosjes gekocht.  Onze lunch weer lekker buiten onder dak. Een uitgebreide Indonesische rijsttafel. Heerlijk en eten zo veel als we wilden. We hebben ook nog een koffiebranderij bezocht. Allemaal heel primitief met vrouwen die het inpakken. Onderweg ook nog een kroepoek bakkerij bezocht. Ook dit ligt gewoon langs de kant van het spoor, in dit geval op de grond. Het smaakt allemaal wel maar je moet niet kijken hoe het klaar gemaakt wordt. Terug in Bukkitingi op het plein bij de Wilhelminatoren gestopt en de lokale markt bezocht waar je alle kleuren kroepoek hebt. De markt liep over in een lokale dierentuin waar we wel weer een bijzondere vogel hebben gezien. Wat tijgers en een tapir en een aantal olifanten. Verder niet heel veel bijzonders. Als laatste fort De Kock bezocht. Dit was onze laatste dag op Sumatra. Morgen vliegen we naar Java. Ben benieuwd wat dat ons brengt.

1. Andrina Bolle-Koemanb:
    3 augustus 2017
    Jammer dat die buik niet rustig is, haalt toch veel van het plezier weg.
  2. Jifke:
    3 augustus 2017
    Wat een andere kleuren, wat hebben jullie het fijn! Goed om te lezen.. zoveel afstand maar toch een beetje erbij.. veilige reis..

Liefs
  3. Margo Huizinga:
    Wie is Jof?
  4. Wim Timmermans:
    3 augustus 2017
    Wat een belevenis. Je red je toch maar mooi. Veel plezier naar en op Java.
  5. Trudy:
    4 augustus 2017
    Goh Margot... wat me opvalt is.. dat al die Aziatische landen zo op elkaar lijken. Tempels, rijstvelden, armoede, hygiëne ,vervuiling,levensstijl. Kortom... dit had ook Vietnam kunnen zijn. Het enige waar we misschien jaloers op kunnen zijn is misschien het klimaat en hun ongecompliceerde leven ( althans..dat denk ik). Wat een belevenis he. Deze wereld ligt letterlijk en figuurlijk ver van ons bed.
  6. Jenneke:
    4 augustus 2017
    Lieve luitjes, goed hoor dat jullie toch meegegaan zijn met de tocht! Het zwembad komt wel een andere keer. En ja zo zie je weer van alles. Haha die toiletten zijn echt erg en dat extra vervelend als je er ook veel gebruik van moet maken. Wat lief he die aapjes. Ik hen gisteren geen nieuwe foto's gezien, ik zal zo nog een keer kijken want misschien hebben jullie er later op gezet.
    Vandaag naar Java, ik vond dat weer heel anders. Ben benieuwd hoe jullie het vinden. Ook iets minder primitief vond ik.
    Nog veel plezier en op naar de volgende belevenissen!
    Liefs Jen
  7. Ma Hollmann:
    5 augustus 2017
    Ja, wat een armoede hè, dan realiseer je je goed hoe groot het verschil is met de weelde die wij hier hebben! Ik hoop dat je nu gauw van je buikklachten af mag zijn want dat is daar geen pretje, zacht uitgedrukt.
    Heel veel plezier toch met alles wat jullie zoal beleven en het beste.
    Liefs ma