Dag 4 Bukit Lawang en reis naar Berestagi

29 juli 2017 - Berastagi, Indonesië

Vanochtend om 6 uur op om om half zeven te ontbijten zodat we om 7 uur de jungle in konden. We hadden een vreselijk aardige ranger die heel goed voor me heeft gezorgd.  Hij had gisteren al gezegd dat ik achter hem moest gaan lopen en vanmorgen riep hij mij dan ook meteen. Het eerste stuk van de tocht ging aardig omhoog en zodra ik begon te hijgen, stopte hij zodat ik op adem kon komen. Ondertussen vertelde hij dan wat wetenswaardigheden aan de groep. Op de stukken waar het wat moeilijker lopen was, kreeg ik zijn hand als steun en zo ben ik in een rustig tempo de jungle ingetrokken. En wat hadden we een geluk! Al na drie kwartier zagen we de eerste orang jeans, een moeder met kind in de bomen. Nadat we die uitgebreid hadden Ekeren zijn we nog wat verder getrokken en 10 minuten later kwamen we een mannelijke orang utan tegen. Geweldig! Hij heeft uitgebreid geposeerd. Na deze ontmoeting ben ik samen mer Klaas en een gids terug gegaan om mijn voeten niet verder te belasten. Na een koude douche zijn we weer een beetje mens want mens.......wat is het warm. We hadden geen droge draad meer aan het lijf na deze tocht. Maar het was het waard. Ons staat nu een lange busreiziger te wachten naar Berastagi.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Trudy:
    29 juli 2017
    He globetrotter!! Wat een fantastische reis weer! Geniet van je welverdiende avontuur . Zo te lezen en te zien komt dat helemaal goed.
  2. Jenneke:
    29 juli 2017
    Lieve junglewandelaars, wat super fijn dat jullie de orang oetans hebben gezien!! Ik ben heel blij dat het gelukt is en wat is dat genieten he? Ik kan me nog herinneren toen wij ze voor het eerst zagen op Borneo, echt geweldig. De orang oetans kunnen je ook zo intens aankijken. De warmte daar is moordend he? Hoef je voorlopig niet naar de sauna
    Fijn dat de gids rekening houdt met reizigers die wat extra hulp nodig hebben; de Indonesiërs zijn ook erg lief en behulpzaam.
    Jullie zijn nu vast onderweg en ik verheug me alweer op het volgende verhaal. Hoe smaakt het eten jullie? Liefs jen
  3. Bob:
    Gaaf!! X Bob
  4. Andrina Bolle-Koemanb:
    29 juli 2017
    Wat een wonderbare ontmoeting met zulke dieren, geweldig.
  5. Wim Timmermans:
    Mooi avontuur!
  6. Ma Hollmann:
    29 juli 2017
    Wat een belevenis weer met de orang utans! En heel lief dat de gids zo behulpzaam is, kun je goed gebruiken. Heel veel plezier weer! Liefs
  7. Monique en Ben:
    29 juli 2017
    Hier spreekt de ervarings deskundige: Afzien en genieten gaat goed samen! Wat een belevenis en mooie foto's. Heerlijk om te lezen vanuit mijn tuinstoel. Groetjes B&M