Dag 1, reisdag van Amsterdam naar Phoenix

17 mei 2019 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen om 5 uur opgestaan en om 6 uur zaten we in de auto. Al met al slechts een vertraging van zo'n 10 minuten gehad en dat in de spits. Niet slecht! Schiphol is zoals altijd een ramp, lange wachtrijen ondanks dat je al ingechecked bent. Maar we zijn netjes op tijd vertrokken voor het eerste deel van de reis naar Chicago. 8,5 uur vliegen. Op tijd mijn reidpillen ingenomen en dan is het hopen dat ik niet reisziek wordt. Dat is gelukt! Heel voorzichtig spotten we al wat mensen die met ons deze prachtige reis gaan maken. In Chicago hele lange wachtrijen voor de douane. Eerst moet je zelf op een apparaat een foto van je laten maken en je vingerafdrukken scannen. Dan denk je: mooi, dat scheelt weer tijd! Nou, niet dus! Die hele exercitie doe de douanebeambte, na 1,5 uur in de rij te hebben gestaan, nog eens over. Dan met onze koffers naar de transferhal om de koffers op een band tegooien voor de vlucht naar Phoenix. Wij gaan zelf met een bus aar een terminal. We hadden een tussenstop van ruim drie uur en die hadden we heel hard nodig om het volgende vliegtuig te kunnen halen die ons in 3,5 uur naar Phoenix zou brengen. Inmiddels zijn we in onshotel en hebben we bij LoLo's gegeten. Echt Amerikaans, enorme kannen cola en enorme porties eten. Het is hier nu kwart over negen in de avond en we zijn al 25 uur op en dus uitgeput. Wij gaan slapen!

1. Thijssie:
    17 mei 2019
    Goedemorgen. 25 uur?! Waar is die goede oude concorde als je je hem nodig hebt, pfff. Ook niet kunnen slapen in het vliegtuig? Zal ook na een nachtje slapen nog wel een pittig dagje worden :) veel plezier in ieder geval!
  2. Jifke:
    17 mei 2019
    OMG! das pittig … maar: jullie zijn r.

Let the adventures begin!
  3. Jenneke:
    17 mei 2019
    Lieve Klaas en Margo, jullie liggen nu uitgeput maar voldaan in jullie Amerikaanse bed(je)😃. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Als jullie wakker worden, lekker ontbijten en op naar De grand canyon als ik het goed heb. Geniet en ik ben benieuwd naar jullie verslag weer👍😘
  4. Monique en Ben:
    17 mei 2019
    Fijn om te lezen dat de vlucht goed gegaan is. Misschien de volgende dagen om halve porties vragen? Geniet ervan, onze tassen staan ook klaar. We houden elkaar op de hoogte groetjes Ben en Monique x
  5. Robin:
    17 mei 2019
    Dat ziet er lekker uit! Haha, cola uit een jampot?
  6. Bob:
    Geniet ervan!! X
  7. Andrina Bolle-Koemanb:
    17 mei 2019
    Geweldig, ga lekker meegenieten van jullie avonturen. Veel plezier.
  8. Jill:
    17 mei 2019
    Leuk om te lezen! Goede nachtrust en veel plezier morgen!
  9. JP:
    17 mei 2019
    De eerste ellende gehad, nu lekker genieten!
  10. Shimora:
    18 mei 2019
    Heel veel plezier in Amerika geniet er samen van💋