Dag 19 van Kalibaru naar Bali

13 augustus 2017 - Lovina, Indonesië

wederom vroeg vertrokken vanochtend. Om zeven uur in de bus en om kwart over zeven waren we bij de plantage die we zouden bezoeken. Daar werden we verwelkomd met een zelfgemaakte bloem van bamboe, gemaakt door de kinderen. Eerst werd ons uitgelegd wat er allemaal verbouwd werd op de plantage en hoe het werd verbouwd. Allemaal in het Nederlands door een vrouw. We hebben ook de civetkat gezien. Van zijn uitwerpselen wordt de beste koffie ter wereld gemaakt. Vervolgens kregen we een rondleiding over de plantage. Deze was zo'n 25 hectare groot dus we waren wel bijna twee uur onderweg en uiteraard hebben we slechts een klein gedeelte gezien. Het was heel mooi opgezet. Na de rondleiding kregen we de zelfverbouwde koffie of thee met een gebakken banaan, lumpur en een soort oliebol. Alle vrouwen kregen een bamboemandje omgehangen en alle mannen een kroon. Alles gemaakt van gevlochten bamboe. De vrouwen kregen ook nog een bloem van bamboe in het haar. Vervolgens vierden de kinderen een dansje op. Heel erg leuk want ze waren nog erg klein. Na ons bezoek moesten we nog een anderhalf uur naar de haven waar we met de boot naar Bali gaan. Er varen erg veel boten tussen Java en Bali. De overtocht duurde zo'n 1,5 uur. Daarna nog 1,5 uur in de bus naar ons hotel. Een prachtig hotel aan zee met zwembad. Het vakantiegevoel was er meteen. Morgen nog een lange dag met bezienswaardigheden en dan zijn we in Sanur waar wij tot zaterdag blijven. Relaxen en uitrusten gaan we daar.

1. Wim Timmermans:
    13 augustus 2017
    Mooie foto's. Je hebt er wel van genoten. Goede reis.
  2. Shanice:
    14 augustus 2017
    Dat rare wit met zwart en rode ding moet je bij thuis komst even uitleggen. foto's ook weer xx