Dag 16 van Yogjakarta naar Malang

10 augustus 2017 - Malang, Indonesië

We moesten vanochtend om kwart voor vijf op. Dat zijn toch geen tijden voor een vakantie! Om kwart voor acht ging onze trein naar Malang. We waren veel te vroeg op het station maar Sam, onze reisleider, was bang dat we in het verkeer vast kwamen te zitten. Deze trein was net iets beter dan de vorige. We vermaken ons met lezen, proberen te slapen en de jeugd met spelletjes. Sam had weer een prima lunch geregeld. Die besteld hij en die wordt dan bij een stop van de trein naar binnen gebracht. Dat is altijd goed verzorgd. Rond vier uur kwamen we in Malang aan. Nadat we ons wat opgefrist hadden, gingen we met twaalf man uit de groep de stad in. Dat was nog wat, want we wisten eigenlijk niet waar we heen moesten. Onderweg toch maar eens de weg gevraagd. We stonden even stil bij een huis met vier honden en op het geblaf kwam de eigenaar naar buiten. Die heeft ons geprobeerd uit te leggen hoe we moesten lopen. Deze plaatsen zijn echt niet gemaakt om te lopen. Dat is echt gevaarlijk. Er is eigenlijk geen stoep en wat er voor door moet gaan is kapot, zitten gaten in en is ongelijk. Uiteindelijk is het ons gelukt om het restaurant te vinden dat we voor ogen hadden. We hebben met de hele groep gezellig gegeten en de heren hebben zich met name weer te goed gedaan aan de Bintangs. Terug zijn Klaas en ik, en Anita en Bert met de taxi gegaan. Morgen kunnen we zo waar uitslapen tot half negen. Om tien uur gaan we een stadswandeling maken en na de lunch zijn we vrij. Dat moet ook wel want om een uur ' nachts vertrekken we naar de Bromovulkaan.

1. Wim Timmermans:
    10 augustus 2017
    Dat zijn zo lange dagen. Veel plezier nog.
  2. Jenneke:
    11 augustus 2017
    Lieve luitjes, mooi verhaal weer en fijn dat je met een stel vd groep lekker uit eten bent geweest! Gezellig hoor. Leuke groep?
    Ja het eten daar is eigenlijk altijd heel erg lekker, ook door het hele sfeertje er omheen natuurlijk. Jullie zijn nu ergens op de bromo krater en genoten hoop ik van de ondergaande zon. Ik hoop dat jullie genoten hebben en dan nu de vrije middag Haha, geniet!
    Wat een prachtig batik doek met de 2 katten, echt super! Hier regent het en is het fris; wel goed voor de plantjes. Geniet nog lekker en O ja, prachtige foto's weer hoor, en relax vanmiddag.
    Liefs en groet jen