Dag 10 van Bukkitingi naar Jakarta

4 augustus 2017 - Jakarta, Indonesië

Gisteravond nog met de groep van de dag uit eten geweest. Ook een belevenis. We waren met 13 man en hebben allemaal een voor een het eten gekregen in een tijdsbestek van 2 uur. Zo' n grote groep kon de kok niet aan ;-). Vanochtend om half zeven in de bus naar het vliegveld. Onderweg even gestopt bij een waterval. Rond half negen waren we op het vliegveld en we zijn keurig om 10.25 vertrokken naar Jakarta. De vlucht duurde slechts 1,5 uur in plaats van de 2 uur die er voor stond. Dus om 12.00 uur stonden we al op onze koffers te wachten die er ook snel waren. Omdat we vroeg waren en er geen mensen meer bij hoefden te komen zijn we meteen naar de haven van Jakarta gereden. Daar liggen enorm oude schepen waar de gaten in zitten en die varen nog gewoon. Ik zou er voor geen goud opstappen. Daarna naar het Wajangmuseum. Dat staat aan een plein met allemaal oude Nederlandse gebouwen zoals het paleis van justitie, het postkantoor en het gouvernementsgebouw. Ook Café Batavia is daar aan gelegen, het op een na oudste gebouw van Jakarta. Daar gaan we vanavond met de groep eten. We hebben een prachtig hotel met airco en een fatsoenlijke badkamer en WiFi. Heerlijk, even bijkomen. Morgen  strekken we al weer om half acht richting Bandung. Maar we hebben eerst een uitgebreid ontbijt, is ons verteld. Gelukkig zijn  mijn buikklachten over, dus daar ga ik van genieten.

1. Jenneke:
    4 augustus 2017
    Lieve vakantievierders,
    Jullie zijn nu dus op Java. Mooi en leuk verslag nog van gisteren haha wat gek he dat ze een groepje van een paar mensen niet gelijktijdig kunnen voorzien van een maaltijd. Ik denk dat de bus daar toch altijd stopt. Maar goed, dat hoort er ook bij. De foto's zijn nu wel te zien gelukkig; leuk ook met die aapjes. Andere foto's oook erg mooi; die vlinder zwart en blauw, prachtig.
    Jakarta is de plek waar mijn vader heeft gewoond op de Jalan proklamasie; we hebben dat huis nog bezocht. Morgen naar Bandung en daar heeft ma gewoond dus zij kan je daar weer meer over vertellen. Bandung is een mooie plaats. Jullie gaan het zien.
    Jullie gaan vast ook naar de plantentuin morgen.
    Heel veel plezier en maak mooie foto's.
    Liefs jen
  2. Tess:
    4 augustus 2017
    Prachtige belevenissen weer hoor. Juist die verschillen met ons cultuurtje maken je kijk op de wereld weer frisser (nouja frisser ..die toiletverhalen) Fijn te horen dat je buik weer in zijn hum is. En dat jullie een fijn hotel hebben. Veel moois voor het vervolg gewenst.
  3. Jenneke:
    Lieve luitjes,
    De grote loopvogel van de foto is een Casuaris, prachtig beest en we hebben hier nog een prachtig verhaal over toen we met Dien en Jess in Australië waren.....dat is weer voor thuis :-). Geniet vandaag!
    Liefs jen
  4. Dieneke:
    Ha Indonesië-gangers,

Wat een geweldige verhalen allemaal. En prachtige foto's.
    Fijn Margot dat je buikklachten nu over zijn.
    Ik zeg: lekker blijven genieten daar en wij genieten een stukje mee door jullie foto's en reisverhalen.
    Hartelijke groet vanuit Wageningen,
    Dieneke
  5. Ma Hollmann:
    5 augustus 2017
    Voor mij is het echt genieten van je verhalen, het roept allemaal herinneringen op, leuk om het allemaal te lezen!
    Ik ben heel blij dat het nu beter met je gaat want als het ook nog zo primitief is dan voel je je niet echt gelukkig.
    Wel een groot verschil hè, Sumatra of Java, maar ver weg van de bewoonde wereld kan het op Java ook nog heel primitief zijn, maar hoe dan ook, blijf van alles genieten!
    Groetjes en liefs, ma